وحید علی ضمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اینک عملیات کاشت بیش از چهار هزار اصله درخت سوزنی برگ و نیز بیش از 12 هزار اصله درخت پهن برگ در سطح چهار منطقه شهرداری همدان در حال انجام است.
وی اضافه کرد: عملیات کاشت درختان به طور دائم تا آخر فصل کاری ادامه خواهد یافت و همزمان نسبت به جمع آوری درختان شکسته بر اثر وزش باد و یا قطع شده نیز انجام می شود.
علی ضمیر با بیان اینکه درختان به عنوان یکی از مهمترین عناصر فضاهای سبز شهری، از جایگاه ویژه‌ای در تامین کیفیت‌ مطلوب محیطی برخوردار هستند افزود: افزایش درخت در فضاهای شهری موجب تولید اکسیژن، افزایش جذب گرد و غبار و همچنین سبب لطافت محیط و آرامش روحی می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود آب و هوایی، واحد تحقیقات و مشاوره سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حال بررسی و مطالعه در زمینه کاشت گونه‌های درختی کم آب‌ بر و مقاوم به تنش‌های محیطی است.
وی یادآورشد: امسال بنا بر تاکید شهردار همدان مبنی بر افزایش سرانه فضای سبز شهری، کاشت درخت در معابر اصلی شهر با رویکرد توسعه پایدار فضای سبز شهری در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در همین راستا کاشت درخت در بلوار شهید مدنی، شهرک شهید بهشتی، خیابان پاستور، خیابان میرزاده عشقی، خیابان شهدا، خیابان نظربیگ وسایر خیابان ها در حال انجام است.
هم اینک سه هزار هکتار باغ های حریم شهر همدان و 580 هکتار پارک‌ و فضای سبز داخل محدوده در همدان وجود دارد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.