به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جانباز به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) ، جانبازان را شهدای زنده خواند و افزود: جامعه اسلامی ما باید با محبت، اخلاقی و معنوی باشد و سرآمد آن ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است که جانبازان مصداق بارز آن هستند.
وی حفظ این ارزش ها را در جامعه یک وظیفه مهم برشمرد و اظهار کرد: شهدایی که تقدیم انقلاب شد و سختی هایی که ایثارگران و جانبازان و خانواده های معظم آنان متحمل شدند، همه برای صیانت از ارزش ها و مقدسات دینی، ولایت پذیری و تبعیت از رهبری در دفاع مقدس بود.
وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران همواره بودن در رکاب امام حسین(ع) را آرزوی خود می دانستند و دفاع مقدس این آرزوی آنان را برآورده کرد، ادامه داد: کسانی که اهل پیکار و مجاهدت در جبهه جنگ بودند، صادقانه و خالصانه حضور پیدا کردند.
رضایی با تاکید بر اینکه باید قدردان رشادت ها و از جان گذشتگی جانبازان و ایثارگران باشیم، بیان کرد: امروز شاهد رفتارهای غیر ارزشی در جامعه هستیم و عده ای به دنبال رانت خواری و فساد اداری، اجتماعی و بی اخلاقی ها هستند و این در شان جامعه اسلامی ما نیست.
وی تاکید کرد: همانگونه که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از ارزش های دینی قیام کرد، ما نیز وظیفه داریم با امر به معروف و نهی از منکر اجازه ندهیم ظلمی در جامعه صورت گیرد.
فرماندار ویژه ملایر بی تفاوتی را بزرگترین سم مهلک در جامعه اسلامی دانست و افزود: جایی که تبعیض، فساد و ناروایی وجود دارد، باید همه ما بر اساس وظیفه ای که داریم، ورود پیدا کنیم و نسبت به مسایل و مشکلات جامعه بی تفاوت نباشیم.
رضایی ادامه داد: استکبار جهانی که در مبارزه با ملت ایران همواره با شکست مواجه شده، امروز با تهاجم فرهنگی، اختلاف افکنی و بی تفاوت کردن مردم می خواهد جوانان ما را بی هویت کند که نباید چنین اجازه ای به دشمنان بدهیم.
وی نقش جانبازان و ایثارگران را به عنوان اقشاری مورد قبول و اعتماد مردم در این زمینه بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: نیاز است جانبازان و ایثارگران با گفتار و عمل خود نسبت به رفع مشکلات، آسیب های اجتماعی و موانع موجود ورود جدی داشته باشند.
معاون استاندار همدان تاکید کرد: جامعه ایثارگران و جانبازان همانگونه که در بالاترین درجه ها و عرصه ها خود را اثبات کردند، در این حوزه ها نیز احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند تا با تلاش همه جانبه گشایشی در جامعه به ویژه در حوزه اقتصاد حاصل شود.
رضایی گفت: به طور قطع با تلاش همه جانبه می توان از فساد جلوگیری کرد و یک جامعه معنوی و اخلاقی برای جوانان نسل آینده مهیا کرد.
امام جمعه ملایر نیز اظهار کرد: جانبازان و ایثارگران با عصا، عینک و تنفس سختی که می کشند، انقلاب و دوران سخت دفاع مقدس را برای ما متذکر و یادآور می شوند تا قدر انقلاب را بدانیم.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری افزود: جانبازان شهدای زنده ای هستند که خداوند آنها را در کشور ایران اسلامی سرپا و سر زنده نگه داشته تا راهنمای مردم و مسئولان باشند.
وی جانبازان را دارای اجری عظیم در نزد خداوند دانست و گفت: از این اجر عظیم باید درس بگیریم و بزرگترین و با ارزش ترین پاداش دنیا را باید به این مجاهدان فی سبیل الله داد، اگر چه حق آنها با این عوامل دنیوی ادا نمی شود.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران همواره دارای روحیه جهادی و مبارز در مقابل دشمنان هستند، ادامه داد: عده ای در داخل می خواهند مردم را از توطئه های دشمنان بترسانند، اما مومنان همواره به قدرت الهی ایمان دارند.
وی با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه با دشمن هم صدا نشوید، افزود: ضعف دشمن را در موشک باران اخیر به سوریه دیدیم و دشمنان این نظام و ملت ایران اسلامی باید بدانند که جانبازان و ایثارگران هنوز در میدان مقاومت و ایستادگی هستند.
وی خطاب به جانبازان و ایثارگران گفت: رفتار ناشایست و بی توجهی امثال ما مسئولان نباید شما را سست و ناامید کند، شما قدرت خدا را وسط میدان جنگ دیده اید و نصرت این پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورده اید.
امام جمعه ملایر یکی از کارهای سخت کنونی را حفظ انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید خود را برای کارهای سخت آماده کنیم و نسلی را تربیت کنیم که بتواند این انقلاب را با همان روحیه جهادی جانبازان، شهدا و ایثارگران حفظ کند.
در این آیین از جانبازان و خانواده های معظم آنان تجلیل به عمل آمد.
ملایر یک هزارو 100 شهید والامقام و 2 هزار و 100 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.