محمد کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دولت دوازدهم به جد به دنبال اجرای هر چه سریعتر این طرح است.
وی افزود: راه آهن ملایر - همدان و همدان - تهران از آن جهت حائز اهمیت است که راه آهن غرب را به مرکز و جنوب متصل می کند.
کاظمی بیان کرد: اعتبارات لازم برای اجرای این مسیر ریلی پیش بینی شده و کارهای مقدماتی آن در حال آغاز است.
وی بیان کرد: علاوه بر این وزیر راه و شهرسازی در دیدار شب گذشته دستور آغاز فاز نخست چهار بانده کردن محور ملایر - آورزمان به نهاوند را صادر کرد که اعتبار خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: از سهم نمایندگان ملایر 60 میلیارد ریال اعتبار برای چهار خطه کردن ملایر - آورزمان اختصاص یافت و اعتبار این طرح در ردیف ملی دیده شده است.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم افزود: در حال حاضر مطالعات این طرح انجام شده و بزودی بخشی از این مسیر برای اجرا به پیمانکار واگذار می شود.
کاظمی گفت: هم اکنون هشت کیلومتر از چهار خطه ملایر - آورزمان در نهاوند و حدود 10 کیلومتر از این مسیر در ملایر در دست اقدام است.
وی یادآور شد: برای تکمیل طرح چهار خطه محور جوکار - تویسرکان در مسیر حسین آباد شاملو، یک میلیارد ریال اعتبار به طور ویژه در این دیدار اختصاص یافت تا مطالبات مردم پرداخت شود.
کاظمی گفت: این در حالیست که سال گذشته نیز چهار میلیارد ریال برای تملک اراضی در حاشیه این مسیر با دستور وزیر راه و شهرسازی اختصاص یافت که در مجموع پنج میلیارد ریال به صورت نقدی به مالکان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: با توجه به تملک اراضی همچون مغازه، کارگاه و منزل مسکونی در حاشیه این محور در مسیر روستای حسین آباد شاملو، پیگیر بودیم تا مبالغ به صورت نقدی به مالکان پرداخت شود.
کاظمی یادآور شد: در این دیدار همچنین در مورد طرح های روستایی، راه سازی و اتمام چهار خطه ملایر - بروجرد نیز مباحثی با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد که بخشی از مطالبات پیمانکار این طرح پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، جمعی از نمایندگان مجلس عصر روز دوشنبه 20 فروردین ماه با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند و نیازها و درخواست های این حوزه از سوی نمایندگان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.