حسن ظفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اعتبارات ملی ، تملک دارایی و قیر اعتباری این بنیاد در سال 96 از مرز 500 میلیارد ریال تخصیص گذشت افزود: این اعتبارات در زمینه بهسازی و ساماندهی کالبدی روستاهای استان همدان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: 134 روستا از قیر اعتباری سال 96 برخوردار شدند و و پیش بینی می شود تا از این اعتبارت، 180 روستا نیز برخوردار و بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: به دلیل توجه خاص به تخصیص 200 درصدی قیر اعتباری سال گذشته، بهسازی آسفالت معابر روستایی بیش از 150 روستا آماده شده که با شروع فصل کاری مردم از این خدمت به عنوان یکی از برنامه های دولت برخوردار می شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد: از سال 94 تاکنون بیش از 303 روستا از قیر اعتباری برخوردار شدند و با افزایش تخصیص قابل ملاحظه سال 96 پیش بینی می شود این 303 روستا به بیش از 360 روستا با مشارکت نهادهای محلی دهیاران و شورای اسلامی روستاها افزایش یابد.
ظفری اظهار کرد: پنج درصد از جمعیت روستایی این استان از برنامه بهسازی و ساماندهی فضا و کالبد و 74.5 درصد از خانوار روستایی از بهسازی و ساماندهی روستاها برخوردار شدند.
وی گفت: شاخص بهسازی طرح‌های هادی روستایی در کشور 42 درصد است و در استان همدان 74 درصد است.
استان همدان یک هزار و 70 روستای دارای سکنه دارد.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنای کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.