به گزارش ایرنا، علی مالمیر روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان افزود: موضوع نوروزگاه ها از سال گذشته در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت و این رویکرد امسال با قوت در استان همدان ادامه می یابد.
وی ادامه داد: در نوروز 97 حدود 12 نمایشگاه صنایع دستی با 200 غرفه برای فروش محصولات صنایع دستی و سوغات در این استان برپا و برنامه های کارگاه گردی به عنوان یک جاذبه گردشگری در لالجین، تویسرکان، ملایر و همدان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در آستانه سال نو 17 جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر در شهرستان های همدان برگزار و 400 مورد بازدید نظارتی و تیمی از مجموعه های خدمات رسان مرتبط با نوروز انجام شده است.
مالمیر با تاکید بر مشارکت دهیاری ها در برگزاری آئین های بومی محلی در روستاها گفت: ستاد اجرای خدمات سفر در کنار ستاد اسکان مسافران نوروزی در مجموعه عین القضات همدانی برپا و 350 هزار قلم بروشور، نقشه گردشگری و اقلام تبلیغاتی در بین مسافران توزیع می شود.
وی تاکید کرد: باید همه ارگان ها در حوزه فعالیت های نوروزی خود، تبلیغات رویداد همدان 2018 را نیز لحاظ کنند و در این راستا 'علی اصغر مونسان' رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به تمام استان ها ابلاغ کرده است که از ظرفیت سه رویداد بزرگ همدان و تبریز در برنامه های خود استفاده کنند.
دبیر اتاق فکر گردشگری همدان نیز در این نشست گفت: هفت ماه از راه اندازی اتاق فکر گردشگری همدان می گذرد و این مجموعه از طرح ها و ایده های جدید استقبال می کند.
بهنام افتخاری افزود: هم اینک استقبال خوب گردشگران از طرح جدید شهرداری و میراث فرهنگی مبنی بر نورپردازی سطح شهر همدان را شاهد هستیم و این موضوع در فضای مجازی نیز بارخورد خوبی داشته است.
به گزارش ایرنا، 11 کمیته در آستانه نوروز به عنوان زیر مجموعه ستاد خدمات سفر استان همدان فعال هستند.
329 هزار مسافر از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سالجاری از مکان های تاریخی استان همدان که برای بازدید از آنها نیاز به بلیط است، دیدن کردند.
همچنین 213 هزار تن از اماکن تفریحی و توریستی این استان و 2 میلیون و 191 هزار مسافر از جاذبه های طبیعی همدان همچون سراب ها بازید کردند.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد و در سال 2018 نیز به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است که در این راستا میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.