محمدناصر نیکبخت عصر شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: آسفالت حدود 500 متر از مسیر تپه هگمتانه برای آمد و شد کسبه با واکنش هایی همراه بوده است.
وی ادامه داد: تصور بر این بود که با تصمیم مسئولان این مکان به پارکینگ وسایل نقلیه تبدیل شده در حالیکه پیشتر میراث فرهنگی با انجام عملیات خاکبرداری بخشی از این تپه تاریخی را به پارکینگ تبدیل کرده بود و از مالک خودروها نیز پول دریافت می کرد.
استاندار همدان خاطر نشان کرد: چندی پیش در جریان بازدید از تپه هگمتانه خواستار جلوگیری از پارک خودرو در این محدوده شدم.
نیکبخت افزود: راهی که به تازگی آسفالت شده، در مجاورت فنس قرار دارد و اگر مغازه های حاشیه ای این راه توسط میراث فرهنگی خریداری شود مسیر این راه نیز تغییر می کند.

** هشت برابر ظرفیت سد اکباتان صرفه جویی شده است
استاندار همدان با بیان اینکه 2 هزار و 700 حلقه چاه تاکنون مسدود شده است اظهارکرد: مسدود کردن چاه های غیر مجاز، به میزان هشت برابر ظرفیت سد اکباتان در صرفه جویی آب کمک کرد.
نیکبخت ادامه داد: علاوه بر مسدود کردن چاه ها، برق دار کردن آنها، اصلاح الگو و سیاست کشت، مجهز شدن 85 درصد زمین های مستعد به آبیاری نوین و افزایش گلخانه ها در کاهش مصرف آب تاثیر مثبت داشته است.
وی ادامه داد: بخش کشاورزی بخش زیادی از آب مصرفی را به خود اختصاص داده با این وجود میزان مصرف آب در این بخش از 94 درصد و به 89 درصد رسیده است و با تلاش مسئولان و همکاری کشاورزان می توان به نرم جهانی رسید.
استاندار همدان با بیان اینکه سه مقطع اصلاحات، سفر رهبر معظم انقلاب به همدان و سال جاری دوران طلایی برای این استان است توضیح داد: در دوران اصلاحات ظرفیت سد اکباتان از هشت میلیون به 40 میلیون مترمکعب افزایش یافت، همچنین سال 83 با سفر رهبری فرزانه انقلاب به همدان طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان کلید خورد و در سال 96 نیز برخی از سد ها با کمک نمایندگان مجلس و حمایت وزارت نیرو به چرخه بازگشتند.
وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال از مدیران انتظار می رود نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دوستان و همسایگان درباره چهارشنبه پایان سال اقدام کنند.
استاندار همدان ابراز امیدواری کرد: با توجه شهروندان به توصیه ها و هشدارها در زمینه چهارشنبه پایان سال شاهد بروز خسارت مالی و جانی نباشیم.
نیکبخت بیان کرد: برگزاری جلسات با اقشار مختلف از جمله اولویت های استانداری همدان است و در یک هفته گذشته با حضور 700 تن از اعضای سازمان های مردم نهاد و طلاب و روحانیان این نشست برگزار شده است.
وی ادامه داد: در نشست امروز با طلاب و روحانیان مطالبات 6 ماهه طلاب فعال در آموزش و پرورش مطرح شد که از مدیرکل جدید آموزش و پرورش انتظار می رود این مطالبات اندک را تا پایان سال تسویه کند.
وی بیان کرد: استان همدان سال آینده میزان 2 اجلاس بین المللی است که به همکاری دلسوزانه و جهادی همه سازمان ها برای برگزاری رویداد همدان 2018 نیاز داریم.
تپه باستانی هگمتانه با وسعتی حدود 40 هکتار در دل بافت قدیمی شهر همدان و در حد فاصل خیابان های اکباتان، شهدا و بلوار هگمتانه واقع شده است.
در آبان ماه امسال با آغاز تبدیل خیابان اکباتان به پیاده راه و ادامه آن تا نزدیکی محوطه تاریخی هگمتانه، به دلیل مستقر بودن آهن فروشان در خیابان اکباتان، مشکلاتی برای این افراد به وجود آمد و دسترسی به بازار آهنگران برای کسبه محدود شد و کسبه این بازار به دلیل نداشتن مسیر ماشین رو به استانداری و فرمانداری معترض شدند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.