به گزارش ایرنا، علی تعالی روز دوشنبه در جلسه اعضای شورای ترافیک همدان با بیان اینکه در خیابان های باباطاهر، شریعتی، تختی و شهدا به مدت سه ماه طرح موقتی با تفکیک کردن این مسیرها اجرا می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، اتوبوس های خط واحد و تاکسی ها از میدان 200 متر فاصله گرفته و در یک محیط مجزا تردد می کنند.
فرماندار همدان گفت: ابتدای این خیابان ها نیز با موانع سیار پوشانده و با دیوارهای سبز که به منظر شهری آسیب نزند، تزئین می شود.
تعالی یادآور شد: این طرح به صورت موقت تا زمانی که طرح اصلی شهرداری برای حفاظت از پیاده راه خیابان های بوعلی، اکباتان و میدان امام خمینی(ره) ارائه شود، اجرا خواهد شد.
وی به طرح حذف تاکسی ها و اتوبوس ها از رینگ مرکزی شهر اشاره و اضافه کرد: شهردای باید در طرح نهایی به دنبال ایجاد زیرساخت های مورد نیاز مانند ترمینال و توقفگاه برای انتقال ناوگان حمل و نقل عمومی به رینگ های 2 و سه شهر باشد.
فرماندار همدان با گلایه از شهرداری گفت: اکنون میدان مرکزی شهر تبدیل به پایانه شده و چهره همدان را زشت و ناپسند کرده است.
تعالی خاطرنشان کرد: ترافیک همدان نیاز به جراحی اساسی دارد و از حالا که اذهان عمومی آمادگی دارد، باید اینکار صورت گیرد.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح پیاده راه، مقاومت های بسیاری از سوی کسبه و اهالی صورت گرفت اما با دیدن مزایای طرح قانع شده و پذیرفتند.
فرماندار همدان یادآورشد: طرح پیاده راه با مشقت های فراوان اجرا شده است و باید از آن نگهداری کرد و تنها راه حفاظت از این طرح حذف بار ترافیکی از این منطقه است.
به گزارش ایرنا، طرح پیاده راه سازی خیابان های همدان 10 سال پیش با هدف اولویت دادن پیاده بر سواره، حفظ سلامتی شهروندان و زیباسازی منظر شهری مصوب و امسال اجرا شد.
7527/2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.