به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی روحانی دوشنبه شب در آئین یادواره 400 شهید گردان حضرت علی‌اصغر (ع) لشگر 32 انصارالحسین(ع) سپاه استان همدان، افزود: در یکی از عملیات ها با یکی رزمندگان شاخص اقدام به شناسایی یکی از پاسگاه های عراق کردیم اما هنگام بازگشت از عملیات، به علت تاریکی هوا به اشتباهی وارد میدان مین شدیم.
وی اضافه کرد: انفجار مین موجب مجروحیت بنده و این رزمنده شد و با وجود اینکه بیش از 300 ترکش به بدن این رزمنده اثابت کرده بود، در لحظات آخر عمر الله اکبر و شهادتین می گفت.
این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآوری کرد: در یکی از عملیات ها نیز شهید سردار همدانی دچار جراحت شدید شد و اقدام به بازگرداندن وی به پشت خط کردیم.
سردار روحانی افزود: این شهید والامقام به علت نگرانی برای رزمندگان اصرار بر تداوم حضور در خط مقدم داشت و معتقد بود که نباید جبهه را خالی کند و اگر قرار است همرزمان پیروز یا در زیر آتش مظلومانه شهید شوند، بهتر است من نیز تا آخر همراه آنها باشم.
وی ادامه داد: به علت شدت جراحت های وارده در نهایت سردار حسین همدانی با انتقال به پشت خط مقدم از خط کربلا موافقت کرد و در راه بازگشت شروع به سلام دادن به سید الشهدا کرد تا بیهوش شد.
وی ادامه داد: هنگامی که همراه شهید حسن ترک از رزمندگان همدان به سمت سومار حرکت کردیم، بعثی ها متوجه شده و ما را به گلوله بستند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: شهید ترک شروع به خوانده سوره فتح کرد و فشار آتش دشمن برداشته شد و در عملیات دیگری شهید ترک هنگامی که زیر آتش شدید دشمن بودیم 100 بار دعای 'امن یجیب' را تلاوت کرد تا گشایش ایجاد شد و عراقی ها از منطقه خارج شدند.
وی اظهار کرد: شهید اسلامیان نیز همواره هنگام قرار گرفتن در زیر آتش دشمن عنوان می کرد که آیه 'امن یجیب' را بخوانید تا به لطف خدا از این وضعیت خارج بشوید.
به گزارش ایرنا، استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.