به گزارش ایرنا موسی رسولی روز یکشنبه در نشست تشریح اقدامات مدیریت هوشمند پارکینگ های حاشیه ای شهر همدان اظهار کرد: اصلاح هندسی، بازگشایی ترافیکی و ساخت پارکینگ ها در سخت افزاری و نیز هوشمندسازی پارکینگ های طبقاتی در حوزه نرم افزاری از اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت شهری است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از پارکینگ های طبقاتی نیز براساس قانون برای رانندگان الزامی است و انتظار می رود شهروندان به این مهم توجه جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند که روان سازی ترافیک در شهر با مدیریت هوشمندسازی پارکینگ های طبقاتی تحقق می یابد ضمن اینکه مدیریت کلانی روی این سیستم است و توسط مدیریت واحد کشوری نظارت می شود.
رسولی با بیان اینکه پارکینگ های همدان هنوز به سطح درآمدزایی نرسیده و اکنون نگران سرمایه گذاران پارکینگ های همدان هستیم افزود: در ساخت پارکینگ های طبقانی تنها بحث درآمدی مطرح نیست و مازاد درآمدها نیز به حساب خزانه دولت واریز می شود منتهی هنوز این حوزه به درآمد هم نرسیده است.
وی اضافه کرد: حتی منابع درآمدی نیز تنها در ساخت پارکینگ های طبقاتی باید هزینه شود و اجازه هزینه در جای دیگر به شهرداری ها داده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش روزافزون خودروهای درون شهری در سطح استان های کشوری هستیم گفت: در استان همدان روزانه بین 40 تا 50 خودرو به تعداد خودروهای درون شهری اضافه می شود هر چند آمار دقیق را پلیس راهور اطلاع دارد.
رسولی با بیان اینکه محدودیت معابر و زندگی ماشینی جامعه ایرانی را دچار چالش کرده است و امروزهر یک از اعضای خانواده ها دارای خودرو هستند افزود: این وضعیت از باب اقتصادی جای خوشحالی است اما مشکلات حاشیه ای ایجاد می کند.
معاون امور زیربنایی شهرداری همدان بیان کرد: برهمین اساس مدیریت شهری همدان برای کاهش معضل ترافیک در 2 حوزه سخت افزاری و نرم افزاری اقداماتی را انجام داده است.
در حال حاضر شهر همدان دارای سه هزار واحد پارکینگ است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.