نادر پیرتاج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته به 16 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و بیشینه دمای این شهر یک درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی اضافه کرد: همچنین کبودرآهنگ با 21 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و نهاوند با 9 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان در 24ساعت گذشته گزارش شد.
پیرتاج گفت: آسمان استان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری و در برخی از ساعات رشد موقت ابر و وزش باد پیش بینی می شود و این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه دارد.
وی اظهار کرد: برای روز دوشنبه ضمن افزایش ابر احتمال بارش های خفیف و پراکنده و افزایش وزش باد پیش بینی می شود.
پیرتاج افزود: میزان بارش های همدان در سال زراعی جاری 58 میلی متر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 33 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 54 درصد کاهش دارد.
وی اضافه کرد: بارش های میانگین استان نیز نسبت به میانگین بلند مدت 48 درصد کاهش یافته است و بیشترین بارش ها مربوط به تویسرکان با 105 میلی متر است که نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 44 درصدی را نشان می دهد.
پیرتاج گفت: کمترین بارش های ثبت شده در سال زراعی نیز مربوط به قهاوند با 50 میلی متر است که نسبت به میانگین بلند مدت 60 درصد کاهش دارد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/2090
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.