محمد کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بازدیدها به انعکاس برخی مشکلات و کاستی ها کمک کرد و بهتر بود زودتر انجام می شد.
وی افزود: امروز نمایندگان مردم در مجلس در جریان بازداشت و نگهداری زندانیان زندان اوین قرار گرفتند که بسیار خوب و توضیحات رئیس سازمان زندان ها نیز مفید و قابل توجه بود.
کاظمی با بیان اینکه گزارش خوبی ازسوی رئیس سازمان زندان ها از بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر و خودکشی یکی از آنان در زندان ارائه شد، افزود: از محلی که این شخص اقدام به خودکشی کرده بود، بازدید و در زندان با افرادی که همراه وی بودند، صحبت کردیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم بیان کرد: همچنین در این بازدید سه ساعته نمایندگان مجلس از بند قرنطینه و بندی که بازداشتی های وزارت اطلاعات نگهداری می شوند، بازدید شد که تعداد آنها محدود بود و از تعدادی از بازداشتی ها سوالاتی پرسیده شد.
وی به بازدید نمایندگان از یکی از بندهای عمومی زندان اوین و ارائه توضیحات مسئولان بندها اشاره کرد و افزود: نتیجه این بازدید توسط رئیس کمیسیون اعلام خواهد شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم این بازدیدها را به نفع قوه قضائیه دانست و گفت: این بازدیدها در شفاف سازی وضعیت و نگهداری زندانیان امنیتی و غیرامنیتی، سیاسی و غیر سیاسی بسیار مفید است.
کاظمی ادامه داد: این بازدیدها توسط کمیسیون حقوقی و قضایی یک امر عادی است و گاهی براساس وظیفه نظارتی بازدیدهایی از برخی زندان ها داشته و همچنان این بازدیدها ادامه خواهد داشت.
وی درخصوص بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر نیز بیان کرد: موضوع و مطلب خاصی را در این زمینه در زندان اوین ندیدیم و اکثر بازداشتی های تهران آزاد شده اند و تنها تعداد محدودی باقی مانده اند که پرونده برخی از بازداشتی ها برای صدور حکم به دادگاه رفته است.
به گزارش ایرنا، روز سه شنبه دهم بهمن ماه چند تن از نمایندگان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، کمیسیون امنیت ملی و برخی فراکسیون های مجلس دهم از بازداشتگاه اوین بازدید کردند.
7528/1354
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.