حمیدرضا متین روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: سهمیه تسهیلات رونق تولید در استان همدان 6 هزار و 600 میلیارریال است که تاکنون 479 واحد اقدام به اخذ آن کرده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد 470 واحد به مبلغ سه هزار و 870 میلیارد ریال در سامانه رصد به ثبت رسیده است افزود: چهار طرح ملی در استان همدان وجود دارد که عملیات اجرایی 2 طرح آغاز شده و 2 طرح دیگر نیز تا پایان سال فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی اظهار کرد: شرکت گندله سازی که در چرخه تکمیل فولاد استان همدان احداث شده و عملیات اجرایی احداث آن در دولت یازدهم با یک هزار و 860 میلیارد ریال اعتبار بدون استفاده از تسهیلات بانکی آغاز شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: این طرح با 243 نفر اشتغال مستقیم و 500 نفر اشتغال غیر مستقیم در شهرستان اسدآباد احداث شده است.
متین بیان کرد: شرکت ارابه نسیم الوند نیز از دیگر طرح های ملی استان همدان است که با سرمایه گذاری یک هزار و 670 میلیارد ریال در شهرستان کبودرآهنگ برای 312 نفر اشتغالزایی داشته است.
وی اضافه کرد: این طرح پنج میلیارد یورو تسهیلات ارزی از بانک صادرات استفاده کرده و تولید نورد میلکرد است .
وی فروسیلیس غرب پارس را از دیگر طرح های ملی برشمرد که تا اسفندماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و افزود: برای احداث این واحد سرمایه گذاران از 4.7 میلیون دلار تسهیلات بانک صنعت و معدن و 70 میلیارد ریال تسهیلات ریالی استفاده کرده اند .
متین بیان کرد: این طرح در شهرستان ملایر با 108 نفر اشتغالزایی ایجاد شده و در حال حاضر کوره ها روشن شده و تا اسفندماه که آماده بارگیری شود جواز نیز صادر خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت همدان فروسیلیس آذرخش را از دیگر طرح های ملی استان همدان ذکر کرد وافزود: این طرح با 12 هزار تن ظرفیت و 165 نفر اشتغالزایی 970 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده است و پیش بینی می شود تا اسفندماه سال جاری به بهره برداری برسد.
گفتنی است در استان همدان 30 طرح بزرگ صنعتی پیگیری شد که 22 طرح در محل صدور پروانه، چهار طرح منصرف و چهار طرح در حال انجام است.
گفتنی است تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان 15 هزار میلیارد ریال است.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.