رحیم برقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای طرح کاداستر، نقشه زمینی 45 هزار و 300 هکتار از باغات استان به منظور حد نگاری تهیه شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر در اراضی زراعی و باغی کشور از سال 94 آغاز شده است، افزود: برای تهیه کاداستر از اراضی باغی نمی‌توان عکس هوایی تهیه کرد و اجرای این طرح برای باغات به صورت زمینی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: قرارداد اجرای کاداستر باغات برای 73 پلاک به مساحت 45 هزار و 300 هکتار در استان همدان انجام شده است و 57 پلاک به مساحت 90 هزار هکتار از اراضی زارعی نیز در سال‌جاری عقد قرار داد شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان یادآور شد: برای 73 پلاک اجرای کاداستر به صورت زمینی نیز 21 میلیارد و 200 میلیون ریال و برای 57 پلاک اجرای کاداستر به صورت هوایی 24 میلیارد و 580 میلیون ریال عقد قرار داد شده است.
برقی ادامه داد: برای اجرای طرح کاداستر در استان همدان در مجموع به صورت زمینی و هوایی 45 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد اعتبارات اجرای کاداستر از محل ملی و 30 درصد از محل منابع استانی تامین شد، افزود: خواستار همکاری بیشتر روستائیان در اجرای این طرح شد.
برقی با بیان اینکه کشاورزان برای اجرای کاداستر فقط باید 10 درصد هزینه را پرداخت کنند، ادامه داد: در استان همدان 900 هزار هکتار اراضی منابع ملی و 940 هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی وجود دارد.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان برای یکهزار و 130 روستا پلاک وجود دارد، اضافه کرد: در بخش تداخلات بین منابع طبیعی و روستائیان، ۱۲ پلاک به مساحت ۲۴ هزار هکتار در استان شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه از ۲۴ هزار هکتار شناسایی شده، سه هزار و ۸۶۰ هکتار از اراضی به نفع مردم رای صادر شده است، عنوان کرد: تا پایان امسال هفت پلاک به مساحت ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار در زمینه تداخلات تعیین تکلیف می شود.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.