در این مطلب عنوان شده است: آن اوایل که از آزاد راه تازه تاسیس همدان ساوه راهم به تهران می افتاد و عوارضی ها مبالغ قلمبه و سلمبه بابت عبور از این آزادراه مطالبه می کردند، کمی داغ می کردم به خود بد و بیراه می گفتم! که چرا تصمیم گرفتم از شهر فراموش شده ام خارج شوم.
کمی گذشت و دفعات دوم و سوم که بالاجبار مجبور شدم بازهم خودم را از همان سوراخ به گزیدن بدهم، فکر کردم که ای آدم بدبین و خسیس شاید این مبالغ نه چندان ناچیز برای تو سنگین است و صدایت برای خودت بلند می شود و دیگران مشکلی با این بده و بستان ندارند!
اما نه! چند وقتی گذشت و وقتی همشهریان بیشتری از سر حوصله و علاقه و بلکه اجبار راهشان از آزادراه ساوه به تهران افتاد، معلوم شد که فقط تقصیر من نیست؛ چراکه میزان عوارض عبور از آزادراه واقعاً به نسبت تعرفه های معمول هر نفس کشیدنی در زندگی بالاست و کمکم پای رسانه ها هم به میان آمد و اینجا و آنجا و همه جا پیچید که بابا چه خبره! مگه چند ماهه می خواهید چند برابر پولی را که برای ساخت آزادراه خرج شد، از این طریق برگردانید!؟ کار به مکاتبه و شکایت و گله گزاری پیش مسئولان استان از جمله استانداری کشیده شد ولیکن آنان تا این تاریخ هیچ عکس العملی از خود بروز نداده اند تا بلکه قضیه یک جورایی خود به خود حل و فصل شود و در بوته فراموشی بیفتد.
اما این انصاف نیست!
من یکی فراموش نمی کنم که از حدود 12 سال پیش تاکنون و از زمان کلنگ احداث آزادراه ساوه، همدانیها بخصوص خبرنگارها و اهل رسانه چه شور و شعفی داشتیم که کار آزادراه روزی تمام می شود و چه برو و بیایی از همدان به تهران و بالعکس به راه می افتاد و مردم همدان به لحاظ امنیت جاده و نزدیک شدن طول مسیر، بیشتر و بیشتر به تهرانی ها سرک می کشند و بچه های تهران هم برای استفاده از آب وهوای شهرمان بیشتر از پیش می آیند و می روند و این وسط مسطها هم یک جورایی چرخ صنعت گردشگریمان روا نتر می شود و خداوند روزی بیشتر روا می دارد.
بازهم یادم نرفته که از زبان وکیل و وزیر و استانداران و چند فرماندار و بخشدار هرازچند گاهی خبر گشایش و افتتاح چندکیلومتر از آزاد راه را به اقصی نقاط عالم مخابره می کردیم و هر مناسبت و عید و سالگردی هم برای چندمین بار خبر افتتاح آزادراه در صدر اخبار استان قرار می گرفت!
بازهم نمی توانم فراموش کنم که در لوح یادبود آزاد راه ساوه نام و نشان و افتخار حداقل 3 دولت به ثبت رسیده و میلیاردها تومان از سرمایه های ملی و بیت المال صرف احداث این آزادراه شده تا مردم کشورمان آسوده و امن مسیر رفت و برگشت این شاهراه زندگی را بروند و برگردند و افتخار کنند که بودجه مملکت بد جایی خرج نشده و دولتها همه خدمتگزارند!! و برای هر خدمت و وظیفه ای منت سر مردم نمیگذارند!
روزنامه همدان پیام به مدیرمسئول نصرت الله طاقتی احسن در همدان چاپ و منتشر می شود.
7523/2090
تنظیم کننده: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.