سید رضا سلامتی روز شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان نهاوند، افزود: طبق آمار اعلام شده از سوی اداره ثبت احوال نهاوند، در 9 ماهه سالجاری تعداد یک هزار و 379 واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 95 که یک هزار و 542 مورد بود، 11 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در همین مدت آمار طلاق نیز با 352 مورد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 296 مورد بود، با 16 درصد رشد روبرو است.
وی با اشاره به ضرورت بررسی دلایل بروز چنین شرایطی، اضافه کرد: برای بررسی این موضوع باید کمیته ارزیابی تشکیل و از دفاتر ازدواج و دیگر دستگاه های مسئول دعوت شود و علل آن مورد بررسی قرار گیرد.
معاون فرماندار نهاوند اظهار کرد: اگر ما از جمعیت جوان غفلت کنیم با یک تهدید روبرو می شویم که می تواند آثار و مشکلات اجتماعی را برای ما بدنبال داشته باشد.
وی با اشاره به پرداخت وام ازدواج توسط بانک ها در سال جاری، افزود: در حال حاضر رضایت نسبی نسبت به پرداخت وام ازدواج توسط بانکها داریم اما انتظارمان این است که همه بانکها به طور 100 درصدی نسبت به پرداخت سهمیه وام مورد نظر اقدام کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند نیز در این جلسه گفت: در هفت ماهه امسال 2 هزار و 294 مورد وام ازدواج در مجموع به میزان 237 میلیارد و 980 میلیون ریال پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 2.3 درصدی هستیم.
به گزارش ایرنا، جمعیت شهرستان نهاوند حدود 180 هزار نفر است که بر اساس آمارها 51 درصد آن را مردان و 49 درصد را زنان تشکیل میدهند.
7525/2090
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.