سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو بیان کرد: روز گذشته یک دستگاه خودروی وانت نیسان با سه سرنشین در جاده همدان - بروجرد در حال تردد بود که اقدام به دور زدن می کند.
وی اضافه کرد: طبق آئین نامه راهنمایی و رانندگی برای دور زدن باید 200 متر مانده به محل دور زدن اقدام به قرار گرفتن در منتهی الیه سمت چپ کرد.
وی بیان کرد: راننده وانت نیسان گردش به چپ نادرست داشته است و با قرار گرفتن در منتهی الیه سمت راست اقدام به گردش به چپ می کند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: هنگام گردش به چپ نادرست این خودرو ، کامیون که هم مسیر با وانت نیسان در حال تردد بود با این وسیله نقلیه برخورد می کند.
سرهنگ عزیزی افزود: در این سانحه 2 سرنشین خودرو وانت نیسان در دم فوت کرده و یکی از آنها به شدت مجروح می شود که فرد مجروح نیز جان خود را از دست می دهد.
وی اظهار کرد: تجربیات گویای این است که در زمان بارش برف شمار تصادف های فوتی کمتر می شود چون رانندگان هنگام لغزنده بودن سطح جاده مجبور به تردد با سرعت مطمئنه می شوند.
وی افزود: آذر ماه سال گذشته 18 نفر در سوانح جاده ای جان خود را از دست دادند که این آمار در آذر سال جاری به 28 نفر رسیده است.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: افراد بومی بیشترین سهم را در سوانح فوتی دارند به گونه ای که از 28 فوتی در آذر امسال 27 تن از افراد بومی استان هستند.
سرهنگ عزیزی تصریح کرد: بالا بودن سهم افراد بومی در سوانح فوتی گویای این است که استان همدان از نظر فرهنگ ترافیکی ضعیف است.
طرح زمستانی پلیس با حضور نیروهای پلیس راه و راهور، هلال احمر، تیم های راهداری، اورژانس و امداد خودرو از بیستم آذر امسال در همدان آغاز شد.
800 تیم و واحد گشتی در طرح زمستانی پلیس راه استان همکاری و مشارکت دارند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.