یعقوب محمدی فر، روز یکشنبه در همایش نقش وحدت حوزه و دانشگاه در ارتقای فرهنگ عمومی، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه تنها مربوط به دوران پس از انقلاب نیست و ریشه در تاریخ ایران اسلامی دارد.
وی با اشاره به مقاله آیت الله شهید مفتح در سال 1340 گفت: این عالم فرزانه در مقاله 'وحدت مسجد و دانشگاه' دغدغه هایش را در این زمینه بیان کرده است.
سرپرست دانشگاه بوعلی سینا، حضور پُررنگ روحانیت در دانشگاه های قبل از انقلاب را نشان از دغدغه مندی بزرگان دینی دانست و افزود: حفاظت از عقاید جوانان و جلوگیری از ترویج گرایش های کمونیستی و چپی در میان دانشجویان، از عمده اهداف حضور روحانیان در مقطع تاریخی پیش از انقلاب بود.
وی با اشاره به تغییر ماهیت دغدغه دانشگاه ها در شرایط کنونی، گفت: جنبش های نرم افزاری، بر لزوم وحدت و همگرایی بیشتر حوزه و دانشگاه می افزاید.
محمدی فر وصیت نامه سیاسی امام خمینی(ره) را منبع جامعی از وحدت دو جانبه حوزه و دانشگاه دانست و افزود: در این منبع جامع به خوبی موضوع ارتباط قوی این دو مرکز علمی و دینی اشاره شده است.
سرپرست دانشگاه بوعلی سینا اظهار امیدواری کرد که با گره زدن مفاهیم علمی و معنوی، بتوان وظیفه اتحاد حوزه و دانشگاه را محقق کرد.
به گزارش ایرنا، همایش امروز به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد و جمع کثیری از روحانیون و اساتید حوزه و دانشگاه های استان همدان در آن حضور داشتند.
27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.