حسین خانجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی 200 دستگاه انواع خودرو شامل باب ‌کت، گریدر، کمپرسی و لودر برای هر چهار منطقه شهرداری به تناسب نیاز مناطق چهارگانه شهرداری تامین شده است ضمن اینکه شهرداری نیز حدود 70 دستگاه خودروی خود را برای برفروبی و یخ ‌زدایی آماده فعالیت کرده است.
وی بیان کرد: همچنین هشت دستگاه نمک ‌پاش مکانیزه برای معابر آماده شده که این دستگاه ها به طور خودکار برای یخ ‌زدایی طبق استاندارد‌ها در هر مترمربع 9 گرم نمک پخش می کنند.
مدیرخدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: 10 هزار تن نمک و ماسه نیز به صورت مرحله‌‌ای از پیمانکار طرف قرار‌داد خریداری می‌ شود.
خانجانی افزود: به غیر از استفاده نمک در دستگاه‌های نمک ‌پاش مکانیزه ، از 40 دستگاه خودروی نمک ‌پاش دستی نیز توسط هر خودرو با چهار کارگر با هشت ساعت کار انجام می شود.
وی اضافه کرد: 550 نیرو تحت نظارت شهرداری عملیات برف ‌روبی پیاده‌ رو‌ها و نمک‌ پاشی را انجام می دهند و برای همه آنها امکانات مناسب زمستان شامل باد‌گیر، شلوار و گرمکن، دستکش و چکمه خریداری شده ضمن اینکه 300 نیرو نیز برای برف‌روبی معابر اصلی با خودور در زمان بارش برف در شهر استفاده می ‌شود.
مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه با توجه به پیش بینی بارش برف و باران در پایان هفته جاری در همدان تمامی تمهیدات لازم اتخاذ شده است افزود: رانندگان با بستن زنجیر چرخ و استفاده از لاستیک یخ‌شکن برای خودروهای خود از هرگونه حادثه و نیز ترافیک در مواقع لغزندگی و برفی جلوگیری کنند.
وی یادآور شد: همزمان با فرارسیدن فصل زمستان و ریزش برف نیز، به صورت روزانه جوی‌ها و دریچه ‌ها کنترل می‌شود تا از بروز آبگرفتگی در سطح شهر جلوگیری شود.
وی همچنین از شهروندان خواست: با استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی و خودداری از آوردن خودرو های شخصی به معابر به هنگام ریزش برف، شهرداری را در خدمات رسانی یاری کنند.
وی افزود: امید است ستاد برف روبی شهرداری بتواند رضایتمندی شهروندان را در فصل زمستان فراهم کند.
شهر همدان با 500 هزار نفر جمعیت به چهار منطقه شهرداری تقسیم شده است.
به گزارش هواشناسی استان همدان پایان هفته در این استان بارش باران و ریزش برف همراه است.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.