وهب مختاران روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 100 حرفه در قالب 23 رشته فنی و حرفه ای در روستاهای این استان به متقاضیان و علاقمندان آموزش داده می شود.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است شمار روستاهای زیر پوشش آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در سال 97 به بیش از 30 درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد: مهارت آموزی نیازمند مربی، تجهیزات، مکان و بودجه کافی است و در صورت همکاری دستگاه های مسئول می توان شمار روستاهای زیر پوشش را افزایش داد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: مهارت آموزی از هدر رفت تسهیلات اشتغالزایی جلوگیری می کند؛ بنابراین باید به نقش فنی و حرفه ای در اقتصاد و اشتغال توجه ویژه ای شود.
مختاران اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای موجب توانمند سازی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به دیگر نقاط می شود.
وی ادامه داد: روستائیانی که در این کارگاه ها فنی و حرفه ای، آموزش می بینند اقدام به راه اندازی کسب و کار حتی در درون منزل در قالب مشاغل خانگی می کنند.
وی تاکید کرد: این اداره کل در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بر نیازها و ظرفیت های موجود در روستا نیز توجه دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان روز پنجشنه از کارگاه های آموزشی خیاطی روستای 'علی آباد' و کارگاه پرورش قارچ در روستای 'توییجین' بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح «روستای بدون بیکار» با هدف قرار دادن روستاها در مسیر توسعه و اشتغال، با امضای تفاهم نامه همکاری بین استانداری همدان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و صندوق کارآفرینی امید در همدان در حال اجراست.
استان همدان دارای حدود یک هزار و 75 روستای دارای سکنه است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.