در متن این پیام که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، محمدناصر نیکبخت اعلام کرد: وقوع حادثه زلزله در استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام که منجر به خسارات جانی و مالی جمعی از هموطنان عزیز شد، موجب تأثر و تألم ملت شریف ایران اسلامی بوی‍ژه مردم استان همدان شد.
وی اضافه کرد: ضمن تسلیت این ضایعه مولمه به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و هم میهنان ارجمند به خصوص خانواده های محترم جان باختگان، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان، رحمت واسعه، برای بازماندگان، صبر جمیل و برای مجروحان، شفای عاجل مسألت می کنم.
وی تاکید کرد: استان همدان از آمادگی همه جانبه برای امداد رسانی به آسیب دیدگان مناطق یاد شده برخوردار است.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه، کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور به ویژه همدان و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد و محل وقوع آن حوالی شهر 'ازگله' در استان کرمانشاه گزارش شده است.
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
علی مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری کشور به خبرنگار ایرنا گفت: ️مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.
وی یادآور شد: نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز لرزه نگاری کشور تاکید کرد: زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب کشور تا ساکنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کردند.
7526/
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.