روح الله زال پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فردی اقدام به شکار گراز و انتشار تصویر آن در فضای مجازی کرده بود.
وی اضافه کرد: پس از بررسی فضای مجازی محیط زیست اسدآباد متوجه این تخلف شده و عکس خاطی را در اختیار مرجع قضایی قرار داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد بیان کرد: با تلاش ضابطان قضایی فرد متخلف شناسایی و به مرجع قضایی احضار شد و هم اینک پرونده وی در حال بررسی است.
زال پور یادآوری کرد: پیشتر نیز فردی که اقدام به شکار خرگوش با تازی و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بود شناسایی شد که پرونده نیز در دستگاه قضایی در حال بررسی است.
استان همدان با 12 منطقه حفاظت شده و شش منطقه شکار ممنوع دارای محیط زیستی بکر و زیباست بگونه که طبق آخرین آمار دریافتی بیش از 307 گونه جانوری در مناطق حفاظت شده این استان حضور دارند.
وجود گونه های شاخصی همچون کل و بز، قوچ و میش و گراز و دیگر گونه های کمیاب و در حال انقراض دست اندازی سودجویان و شکارچیان را به مناطق حفاظت شده همدان بیشتر کرده است.
خوک وحشی یا گراز دارای جثه بزرگ و گردنی کوتاه است همچنین پوزه دراز و استوانه ای شکل، دندان های نیش بلند، بدنی پوشیده از موهای زبر و چشم های ریز از مشخصه های بارز این پستاندار است.
زاد و ولد این گونه در فصل بهار آغاز شده و بین چهار تا 12 توله از یک جفت گراز متولد می شوند و این گونه جانوری حدود 20 سال عمر می کند.
7526/
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.