به گزارش روز شنبه ایرنا، مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد یکی از اولویت های مهم مسئولان لشگری و کشوری است که همتی جدی و عزم و مشارکتی ملی برای تحقق آن را می طلبد.
روز گذشته بیش از 60 هزار ملایری با شعار نه به اعتیاد به این خواسته مسئولان پاسخ مثبت دادند و از مدیران و دست اندرکاران، مقابله با این آسیب و معضل بزرگ اجتماعی را مطالبه کردند تا بتوانند فرزندان خود را از دام بزرگ اعتیاد مصون بدارند.
ملایر و فلاورجان اصفهان حالا پیشگام مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد شده اند تا بتوانند عزم مردمی را به رخ بکشند و نسخه ای شفابخش برای ریشه کنی اعتیاد در کل کشور ارایه دهند و همانند روزهای نخست پیروزی انقلاب در این جبهه تا پیروزی نهایی یک صدا شوند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار نه به اعتیاد با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی و دغدغه جدی مسئولان است، گفت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید برای مبارزه با این پدیده شوم از تمامی ظرفیت ها به طور کامل استفاده شود.
عبدالعظیم رضایی با تاکید بر اینکه حضور گسترده، هم افزایی و بسیج عمومی در اجرای موفق این طرح اثرگذار است، بیان کرد: همانطور که ثابت کردیم حضور مردم و بسیج در حل معضلات و بحران های بزرگ چاره ساز و افتخار آفرین است، هم اکنون با این ظرفیت بالا در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد نیز پیروز خواهیم شد.
وی با اشاره به اجرای طرح کرامت در ملایر و فلاورجان اصفهان افزود: با بکارگیری همه ظرفیت ها و مشارکت جدی مردم این طرح با موفقیت به پایان برسد و بتوانیم نتایج مثبت آن را برای کشور ارایه دهیم.
رضایی با بیان اینکه سالیانه حدود ده ها میلیارد دلار خسارت از طریق مواد مخدر به کشور وارد می شود، افزود: در این زمینه بیش از سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب شده و افراد زیادی به طور مستقیم و غیرمستقیم در گیرد این معضل هستند.
وی وجود 70 درصد از زندانیان و 55 درصد طلاق ها را ناشی از اعتیاد و مواد مخدر دانست و بیان کرد: امروز سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر شکل یافته است که متاسفانه درصد قابل توجهی از مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی جوانان هستند.
فرماندار ویژه ملایر گفت: بیکاری امروز تنها عامل اعتیاد نیست و افرادی هم که دارای تمکن مالی هستند، به این معضل دچار شده اند و این پدیده شوم در تمامی لایه های اجتماع نفوذ کرده است.
رضایی با بیان اینکه طبق آمار 21 درصد معتادان دارای مدرک دانشگاهی و تنها 6 درصد بیسواد هستند، افزود: همه باید تلاش کنیم در حد توان حتی یک فرد معتاد را از دام این پدیده شوم نجات دهیم.
وی خواستار مشارکت جدی مردم این شهرستان در اجرای موفق طرح کرامت شد و اظهار کرد: تمام دستگاه ها و نهادهای اجرایی این شهرستان، نیروی های بسیج و سپاه و آحاد مختلف مردم برای اجرای این طرح پای کار هستند.
دبیر کشوری ستاد طرح ملی کرامت نیز از حضور گسترده مردم ملایر در همایش پیاده روی نه به اعتیاد تقدیر کرد و افزود: با اجرای موفق طرح کرامت می توانیم ملایر را به عنوان پایلوت اجرای این طرح به شهر پاک برسانیم.
وحید کاشفی با بیان اینکه ملایر این ظرفیت را دارد که به شهری پاک برسد، افزود: با طرح هایی که در راستای مبارزه با مواد مخدر در دست اجرا داریم، این شهر در کنار فلاورجان اصفهان محیطی ناامن برای قاچاقچیان مواد مخدر خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرای موفق طرح کرامت در دو شهر ملایر و فلاورجان، الگوی این طرح در سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد و اعتبارات خوبی در این زمینه پیش بینی شده است.
کاشفی از ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر درخواست کرد: تمام طرح هایی که در راستای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان وجود دارد، جمع بندی کرده و به ستاد کشور ارسال شود تا بتوانیم اعتبارات لازم را در این راستا تعیین کنیم.
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار نه به اعتیاد با محوریت طرح ملی کرامت روز جمعه و با حضور بیش از 60 هزار ملایری، حضور مسئولان کشوری، فرمانده سپاه استان، رئیس کمیته ملی المپیک، دبیر کشوری ستاد طرح کرامت و جمع کثیری از مسئولان استانی و شهرستانی در ملایر برگزار شد.
شهروندان ملایری مسیر میدان امام حسین(ع) تا دریاچه مجموعه تفریحی و توریستی کوثر را با شعار نه به اعتیاد و اعلام انزجار از مواد مخدر و اعتیاد پیمودند.
در این همایش جوایزی چون یک دستگاه پراید، 15 دستگاه دوچرخه، 30 قطعه کارت هدیه، چهار سکه و یک هزار سیم کارت رایگان به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.
2 شهرستان فلاورجان اصفهان و ملایر در استان همدان امسال از سوی ستاد کشوری مبارزه با مواد مخدر به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی کرامت به مدت 2 سال شناخته شدند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.