به گزارش ایرنا مسئول بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در حاشیه این سوگواره به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه با هدف انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آنها با فلسفه قیام امام حسین (ع) برای چندمین سال متوالی برای دانش آموزان برگزار می شود.
سرهنگ پاسدار محمد تقی امیدی ساکت افزود: در این آیین علاوه بر عزاداری دانش آموزان، پرده خوانی و اجرای نمایش متناسب با دهه اول محرم و سخنرانی برای دانش آموزان اجرا شد.
وی ادامه داد: نظیر چنین سوگواره ای فردا(چهارشنبه) با همکاری آموزش و پرورش با عنوان 'یا قاسم بن حسن' همزمان با ششمین روز از ماه محرم با حضور یک هزار و 500 دانش آموز پسر همدانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار می شود.
وی در ادامه با تشریح برنامه های بسیج دانش آموزی در ایام محرم گفت: در سال تحصیلی جاری حدود 13 هزار دانش آموز دختر و پسر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می شوند.
سرهنگ امیدی ساکت افزود: از این تعداد هفت هزار و 800 دانش آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور و پنج هزار و 200 دانش آموز به مناطق جنوب با توجه به برنامه زمانبندی تا اردیبهشت ماه سال 97 اعزام خواهند شد.
استان همدان حدود 260 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.