در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان همدان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان و جمعی از مسئولان و مدیران نهاد­های دولتی برگزار شد، اهداف و برنامه­‌های راهبردی در حوزه زنان و خانواده تبیین و بررسی شد.

به گزارش ایلنا، طاهره دوروزی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و راهبردهای حوزه زنان و خانواده در برنامه ششم توسعه کشور گفت: تمامی این برنامه ها در جهت ارتقا کیفیت و کمیت حضور زنان در اجتماع و خانواده براساس برنامه ششم توسعه کشور تبیین و طراحی شده­‌اند.

وی افزود: نزدیک به نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند اما با این حال تنها 3 درصد از کرسی­‌های مجلس شورای اسلامی به زنان اختصاص یافته و همین امر نشان دهنده مشارکت پایین بانوان در امور سیاسی و اجتماعی کشور است.

دوروزی تصریح کرد: اهداف و برنامه­‌های حوزه زنان باید به نحوی تبیین شود تا نقش بانوان را در مشارکت­‌های اجتماعی بیشتر شاهد باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های‌توان‌افزایی زنان گفت: دفتر امور بانوان در تلاش است با برگزاری‌کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی، توان افزایی‌زنان در تمام سطوح‌جامعه را تضمین و فضا را برای مشارکت هرچه بیشتر زنان در انتخابات مجلس، شوراها و... فراهم آورد.

مدیر کل دفتر امور بانوان با اشاره به مبحث شایسته سالاری در مدیریت کشوری گفت: شایسته سالاری در اداره امور کشوری نیازمند عزمی جدی و همه جانبه در کل کشور بوده و نمی­‌توان تنها با تلاش یک یا دو استان به این مهم دست یافت.

296150_orig

محمد ابراهیم الهی‌تبار معاونت سیاسی امنیتی‌استانداری همدان نیز دراین جلسه با اشاره به اهمیت هدف‌گذاری و برنامه ریزی دستگاه های مختلف در حوزه بانوان بیان کرد: برنامه ریزی و هدف گذاری توسط هر دستگاه در خصوص امور بانوان براساس اهداف برنامه ششم توسعه کاری مهم و ارزشمند است و باعث می شود هر نهاد با استفاده از سوابق گذشته و تجربیات خود در این زمینه به راهکار و برنامه ای مناسب در جهت توان افزایی زنان دست پیدا کند.

الهی تبار افزود: هر نهاد باید با هدف گذاری و برنامه ریزی در حوزه زنان راهبرد­های سازمان مربوطه را به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارائه کرده تا اهداف کلان هر نهاد در حوزه زنان مشخص و مدون شود.

وی در ادامه گفت: اختصاص بودجه و اعتبار متناسب با اهداف و برنامه های این حوزه خواهد بود و در صورت برنامه ریزی صحیح مشکلی در اختصاص بودجه و اعتبار در این زمینه وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری در زمینه شایسته سالاری در مدیریت کشور گفت: باید بانوان توانمند در کشور شناسایی و نقش آفرین شوند.                                                                                                   

وی با اشاره به نابغه ایرانی ریاضیات، افزود: خانم‌میرزاخانی یک نابغه بزرگ در علم ریاضیات بود اما زنان بسیار دیگری نیز با استعدادهای بزرگ در کشور حضور دارند که در صورت شناسایی می­‌توانند وارد عرصه‌های مختلف شوند.

وی با اشاره به برنامه های تدوین شده توسط دفتر امور بانوان و خانواده  ابراز امیدواری کرد این برنامه‌­ها پایه و پیش زمینه‌ای برای رشد و تعالی بانوان به عنوان 50 درصد اشخاص جامعه باشند.

درپایان جلسه نیز نمایندگان و مدیران سازمان­‌ها و نهاد­های دولتی حاضر در جلسه پیشنهادات و گزارش‌­های خود را در ارتباط با حوزه زنان و خانواده ارائه کرده و به بحث و تبادل نظر در این زمینه  پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.