به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این پیکارها در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو ومیدانی، تکواندو، تیراندازی، شطرنج و کاراته با رقابت 479 ورزشکار در حال پیگیری است.
کاروان ورزشی همدان در این دوره از رقابتها خوش درخشیدند ضمن اینکه تهرانی ها بیشتر مدال ها را درو کردند.
** درخشش دونده های همدانی در المپیاد دانشجویان علمی کاربردی کشور
رقابت های دو ومیدانی چهارمین دوره المپیاد دانشجویان دختر علمی کاربردی کشور با درخشش دونده های همدانی برگزار شد.
در این رقابت ها و در ماده 1500 متر سمیرا زمانی از همدان به مدال طلا رسید، زهره شیخ مرادی دیگر دونده همدانی به نشان نقره دست یافت و زهرا مرادی از زنجان نشان برنز را به دست آورد.
در ماده 100 متر صفیه دستجردی از یزد مدال طلا را کسب کرد، وحیده کردلو از زنجان نقره گرفت و مریم ابوالفتحی از کرمان به مدال برنز دست یافت.
همچنین در ماده پرتاب وزنه فریده کردلو از زنجان به نشان طلا رسید، فاطمه بروشکی از مرکزی نقره ای شد و فاطمه سعیدی از قزوین به مدال برنز دست یافت.
در ماده چهار در یکصد متر امدادی نیز تیم های کرمان، قزوین و خراسان رضوی به ترتیب اول تا سوم شدند.
92 دونده از 31 استان کشور با قضاوت 25 داور در این رقابت ها که به میزبانی پیست تارتان استادیوم شهدای قدس همدان برگزار شد، شرکت داشتند.

** تهران فاتح مسابقات تکواندو المپیاد دانشجویان شد
تیم تهران مقام قهرمانی چهارمین دوره المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه علمی کاربردی کشور را کسب کرد.
در این رقابت ها که با شرکت 34 تکواندوکار در قالب 16 تیم به میزبانی سالن شهید یونسی دانشگاه علوم پزشکی شهر همدان برگزار شد، تیم اصفهان با 21 امتیاز مقام دوم را به دست آورد.
همچنین تیم های ایلام با 14 امتیاز، زنجان با 12 و همدان با 10 امتیاز به ترتیب مقام های سوم تا پنجم را کسب کردند.

** دختران برتر رشته کاراته معرفی شدند
قهرمانان پیکارهای کاراته چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور معرفی شدند.
36 کاراته کار با قضاوت 10 داور در دو بخش کاتا و کومیته پیکار کردند. در این پیکارها و در بخش کمیته ، محدثه مرادی از مرکزی، مولود بزرگیان از خوزستان و عاطفه پاکدامن از فارس به ترتیب عنوان های اول تا سوم وزن منهای 50 کیلوگرم را کسب کردند.
در وزن منهای 61 کیلوگرم زهرا آبکارگر از گیلان قهرمان شد، فاطمه احمدی گرجی از مازندران دوم شد، زهره احمدی از بوشهر و لیلا رضایی از کرمانشاه به طور مشترک سوم شدند.
در وزن منهای 68 کیلوگرم نیز شکوفه السادات میرمطهری از مرکزی عنوان نخست را کسب کرد، نگین حمیدی از خوزستان دوم شد، غزاله فرجیان از همدان و مرضیه اکبرزاده از مازندران به طور مشترک عنوان سوم را به دست آوردند.
در بخش کاتا نیز هما سلیمانی خوشروئی از مرکزی قهرمان شد، فتانه تیزهوش از گیلان در جای دوم ایستاد، مرضیه اکبرزاده از مازندران و زهره احمدی از بوشهر به طور مشترک سوم شدند.

** شنای دانشجویان علمی کاربردی دختران در انحصار تهرانی ها
ورزشکاران تهرانی در چهار ماده پایانی رقابت های شنای چهارمین دوره المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه علمی کاربردی کشور به میزبانی همدان خوش درخشیدند.
در ماده 100 متر قورباغه الناز واحدی از تهران قهرمان شد، مهسا علائی از آذربایجان شرقی و زهرا عنبر فروش از خراسان رضوی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در ماده 50 متر کرال پشت نیز غزاله عرب از تهران بر سکوی قهرمانی ایستاد، زهرا دانش از خراسان رضوی دوم شد و مریم قوبی دیگر شناگر خراسان رضوی در جای سوم قرار گرفت.
در ماده 200 متر آزاد آیدا یوسفی از تهران، مریم قوبی و زهرا صداقت هر دو از خراسان رضوی به ترتیب اول تا سوم شدند.
همچنین در 100 متر مختلط انفرادی، آیدا یوسفی از تهران مقام قهرمانی را کسب کرد، آسیه منصوری از خراسان رضوی دوم شد و اکرم سیف جمالی از تهران بر سکوی سوم ایستاد.

** طلای تنیس روی میز به ورزشکار اصفهانی رسید
پریا هلاکویی از اصفهان قهرمان رقابت های تنیس روی میز چهارمین دوره المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه علمی کاربردی کشور به میزبانی همدان شد.
در این پیکارها که با حضور 30 ورزشکار برگزار شد، فاطمه کریمی از یزد عنوان دوم را کسب کرد و زهرا خدادوستی و نسرین ولدبیگی به صورت مشترک در سکوی سوم قرار گرفتند.

** تهرانی‌ها مدال‌های شطرنج بلیتس را درو کردند
رقابت های شطرنج بلیتس چهارمین دوره المپیاد دانشجویان دختر دانشگاه علمی کاربردی کشور با درخشش شطرنجبازان تهرانی به پایان رسید.
در پایان پیکارهای شطرنج بلیتس که روز سه شنبه در استخر دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، زهرا مهدوی خانوکی از تهران به مدال طلا دست یافت.
همچنین مهسا گذشتی از تهران به نشان نقره رسید و لیلا سلیمانی کمیجانی از تهران به مدال برنز دست یافت.
مهسا اسماعیلی از کرمانشاه، رباب قهرمان فر از زنجان، مریم احترامیان از فارس، رقیه مدنی از تهران و مریم بوذری از کهکیلویه و بویراحمر، الهه قلیان نوروزی از مازندران و سمیه سلطانی از همدان به ترتیب چهارم تا دهم شدند.
چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور در بخش دختران در رشته های بدمینتون، شنا، دو و میدانی، تکواندو، تیر اندازی، شطرنج، کاراته، تنیس روی به میزبانی شهر همدان در حال برگزاری است.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.