سید مصطفی هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در دولت یازدهم هفت مجتمع آبرسانی بهره برداری شده است که با اجرای این طرح ها و آبرسانی به روستاها در دولت یازدهم 187 هزار و 645نفر از روستاییان استان همدان از نعمت آب بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه در استان همدان 58 مجتمع آبرسانی وجود دارد که از این تعداد 34 مجتمع نیمه تمام است اضافه کرد: در سال جاری نیز قرار است از محل صندوق توسعه ملی 300 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای کشور تخصیص یابد که با توجه به توزیع استانی این اعتبار برای طرح های نیمه تمام هزینه می شود.
وی اظهار کرد: از سال گذشته 19 مجتمع آبرسانی اولویت دار توسط این شرکت تعهد شد که تاکنون هفت مجتمع آبرسانی بهره برداری شده و مرحله اول 2 مجتمع آبرسانی نیز افتتاح شده است.
وی اضافه کرد: 90 طرح تک روستایی نیز در حوزه آبرسانی در روستاهای استان همدان در دست اقدام بود که این طرح ها تاکنون در 59 روستا به طور کامل به اتمام رسیده است.
هاشمی ادامه داد: از ردیف ملی نیز اعتباری برای آبرسانی روستاها در سال جاری تخصص می یابد که این اعتبارات برای تکمیل مجتمع های آبرسانی هزینه خواهد شد.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از 19 مجتمع آبرسانی روستایی در این استان 25 درصد جمعیت روستایی بهره مند می شوند.
وی افزود: در کنار احداث این مجتمع ها، 90 طرح آبرسانی تک روستایی نیز در دست اجرا است که از این تعداد 32 روستا که از طرح های اقتصاد مقاومتی هستند بهره برداری رسیده است و بقیه این طرح ها نیز به فراخور جذب اعتبار و تخصیص از اولویت ها هستند.
هاشمی اضافه کرد: همچنین در چهار سال گذشته و در دولت یازدهم 42 چاه مکانیکی ، 35 چاه دهانه گشاد حفر شده است و 30 حلقه چاه کف کنی و لایه روبی و 62 حلقه چاه برای آبرسانی و خدمات بهتر به روستاییان تجهیز شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در زمینه نگهداری و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در مصرف آب در سال گذشته چهار هزار کنتور معیوب تعویض شده است.
هاشمی گفت: در سه ماه اول سال جاری نیز یک هزار فقره از کنتورهای آب شرب روستاهای استان همدان به منظور کاهش هدررفت، اندازه‌گیری دقیق و نظارت بر میزان مصرف مشترکان مورد تعویض و استانداردسازی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کیفی سازی کنتورها به منظور توزیع آب با دبی و فشار مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ادامه داد: به این منظور برای بهینه سازی فرآیند تولید، توزیع و مصرف آب بین مشترکان کنتورهای خراب تعویض و نوسازی شده که این اقدام در راستای جلوگیری از هدررفت آب تولیدی و کنترل مصرف مشترکین صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: استانداردسازی علاوه بر اینکه از پرت بیش از اندازه آب و اثرات منفی آن بر تاسیسات آب رسانی جلوگیری می‌کند، شرایط لازم برای کنترل مصرف و خدمات رسانی شایسته ‌تر به مشترکان آب آشامیدنی روستایی را نیز فراهم می‌کند.
هاشمی با بیان اینکه نسبت جمعیت روستایی به شهری در کشور 29 درصد است و این میزان در همدان 41 درصد است گفت: در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته در دولت یازدهم و آبرسانی به روستاها شاخص بهره ‌مندی از آب روستایی به 73 درصد رسیده است.
سطح بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان از آب آشامیدنی 72.86 درصد است.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.