علی مالمیر روز دوشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان بر ساماندهی خانه مسافرها در ایام تعطیلات عید فطر در شهر همدان تاکید کرد و افزود: وجود خانه مسافرها یک فرصت برای اسکان مسافران است اما باید بیش از پیش به ساماندهی این خانه مسافرها تاکید کرد.
وی ادامه داد: امسال با توجه به گرمای هوا و شرایط مطلوب آب و هوایی، نصب چادر بیش از سایر اسکان ها صورت می گیرد لذا باید مکان های مناسبی برای برپایی چادرهای مسافران در نظر گرفته شود.
مالمیر اظهار کرد: با همکاری کمیته نظارت بر نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی مراکز اقامتی بین راهی از نامطلوب بودن خدمات دهی این مراکز به مسافران پیشگیری می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز گفت: در نوروز امسال هیچ شکایتی از سوی مسافران از هیچ بخشی وجود نداشت و از 2 هزار مسافر استان در نوروز 96 در چهار مرکز پربازدید شامل گنجنامه، هگمتانه، غارعلیصدر و آرامگاه بوعلی سینا نظرسنجی شد .
خاکسار ادامه داد: بر اساس نتایج استخراج شده از این پرسشنامه ها، بیشترین مسافران به ترتیب از استان های تهران، آذربایجان شرقی ، مازندران و گیلان به همدان سفر کردند.
وی اضافه کرد: 89 درصد مسافران نوروزی با وسیله حمل و نقل شخصی به استان سفر کردند و 29 درصد مسافران در هتل ها، 34 درصد در منزل اقوام و 17 درصد در مدارس اسکان شدند.
فرماندار همدان نیز گفت: امسال با توجه به تعطیلات بیشتر عید فطر به دلیل قرار گرفتن در میانه هفته استقبال بیشتری به سفر خواهیم داشت و استان همدان شاهد حضور گسترده مسافران به استان همدان خواهیم بود.
علی تعالی افزود: تعدادی از پارک ها در شرایط آب و هوایی مطلوب کنونی به محل اسکان مسافران زیادی تبدیل می شود و امسال تمهیداتی اندیشیده شده که در راستای حفظ امنیت مسافران در این مکان ها بیش از گذشته تلاش شود و وضعیت بهداشتی این پارک ها بیش از پیش ساماندهی شده اند.
وی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شه که فعالیت نانوایی ها برای چادرهای این پارکها پخت نان داشته باشند.
تعالی اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط خاص امنیتی برای ساماندهی خانه مسافرها باید حساسیت بیشتری اعمال شود و ایست بازرسی ها در سه محور ملایر ، تهران و غرب کشور تشدید می شود.
طبق آمار منتشر شده در تعطیلات عید فطر سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری و تاریخی استان 344 هزار و 672 نفر بوده است.
استان همدان با یک هزار و 800 آثر تاریخی به عنوان پایخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران تابستانی قرار گرفته است.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران استان همدان است.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.