به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در دبیرستان شریعتی ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ملت ایران در نقاط مختلف کشور با این حضور چشمگیر و پرشور خود نشان دادند که همواره پشتوانه ای قوی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه مردم ایران امروز بار دیگر در فضایی با نشاط، خواست تاریخی خود یعنی استقلال و آزادی را مطالبه کردند، افزود: این حضور تاریخی و گسترده مردم ایران در انتخابات نشان می دهد که ما می توانیم در سرنوشت خود و نسل آینده مان مفید باشیم.
کاظمی بیان کرد: من امروز شرمنده مردمی هستم که بر اساس احساس وظیفه، تکلیف و دینی که به کشور و آینده نسل جوان دارند، از صبح امروز در این صف ایستاده اند تا دین خود را ادا کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: کسانی که برنده این عرصه می شوند، قدر این شان و منزلت مردم را بدانند و برای رفع مشکلاتشان تا پای جان بکوشند و پایداری کنند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مشارکت بالای مردم در همه عرصه ها برای تقویت نظام گفت: درصد بالای مشارکت مردم در همه عرصه ها همچون انتخابات، می تواند پشتوانه قوی در مسایل بین المللی، داخلی و در حضور در صحنه های جهانی باشد.
کاظمی یادآور شد: بعد از هر انتخابی این امر ثابت شده که حداکثر مشارکت و حضور پرشور مردم موجب شده تا ما بتوانیم یک پشتوانه قوی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته ای نیز همین قوت، حمایت و همراهی مردم در حقیقت پشتیبان تیم هسته ای ما بود.
کاظمی بیان کرد: حضور بالنده همراه با آگاهی بالای ملت ایران در انتخابات ها به اندازه ای گسترده و پرشور بوده که از کشورهای اروپایی هم از نظر درصد مشارکت همیشه بالاتر بوده ایم.
وی افزود: این درصد بالا و مشارکت گسترده نشان می دهد که ما می توانیم در سرنوشت خودمان و نسل آینده مان مفید باشیم و بتوانیم در جهت رفع مشکلات مردم قدم برداریم.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت گفت: همه دغدغه مندان انقلاب و نظام و علاقه مندان به ملت بر این نکته اتفاق نظر دارند که انتخاب هوشمندانه ملت موجب گشایش گره ها و توسعه و تعالی کشور خواهد بود.
کاظمی ادامه داد: به طور قطع انتخاب افراد صالح در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا، بسترساز شکوفایی استعدادها و بالندگی ملت بزرگ ایران است.
وی تاکید کرد: آنچه مهم است این است که مردم به موقع وظیفه خود را ادا کرده اند و این ما هستیم که بعد از انتخابات باید قدردان مردم بوده و در جهت رفع مشکلات آنها گام برداریم.
امروز(جمعه) در حدود یک هزار و 370 شعبه اخذ رای در استان همدان آغاز شد و 20 هزار تن کار اجرایی انتخابات را عهده دار هستند.
طبق آخرین آمار دریافتی از سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 288 هزار نفر معادل 74 درصد مردم استان همدان شرایط لازم برای حضور در پای صندوق های رای دارند که حدود 34 هزار و 600 نفر در این استان رای اولی هستند و برای اولین بار در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در انتخابات حضور می یابند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.