علی مالمیر روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح این موزه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موزه که به همت خانواده همه کسی بازسازی و احیا شده با همکاری اداره کل میراث فرهنگی به عنوان موزه 'شهید حسین همه کسی' افتتاح شد.
وی ادامه داد: زورخانه همه کسی بیش از یک قرن قدمت دارد و از قدیمی ترین زورخانه های کشور است که این میراث معنوی ارزشمند به همت مالک آن احیا و بازسازی شده و هم اکنون به عنوان موزه شهید همه کسی به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی برای حفظ میراث مادی و معنوی این استان تلاش دارد اظهار کرد: بازدید از موزه‌های سراسر استان روز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی رایگان است.
گفتنی است؛ شاهنامه خوانی و اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران در محل زورخانه همه کسی از جمله برنامه های جانبی آیین افتتاح این موزه بود.
28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و از 25 تا 31 اردیبهشت ماه هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.
موزه هگمتانه و موزه آرامگاه بوعلی سینا در همدان، موزه حمام حاج آقاتراب نهاوند، موزه لطفعلیان ملایر، موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد و خانه مسعودی تویسرکان از جمله موزه هایی هستند که بیشترین بازدید کننده ها را در استان به خود اختصاص می دهند.
استان همدان با بیش از یک هزار و 700 آثر تاریخی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.