به گزارش ایرنا، بهمن نامور مطلق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اسدآباد، اظهار کرد: توسعه بوم گردی در دولت تدبیر و امید شتاب خوبی گرفت و اینک بوم گردی به یکی از گونه های توسعه یافته و رایج گردشگری در ایران تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: در کنار دیگر گونه های گردشگری مانند: طبیعت، سلامت و فرهنگی این نوع گردشگری که برپایه مردم شناختی است، مورد توجه سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.
نامور با اشاره به امتیاز و ثمرات چشمگیر بوم گردی برای کشور، گفت: بوم گردی به روستا، معماری، سبک زندگی و بویژه صنایع غذایی محلی و سنتی که در حال انقراض بود، هویت دوباره بخشیده است.
وی با تاکید بر نقش بوم گردی درتثبیت ساکنین روستا، خاطرنشان کرد: در بوم گردی، اشتغال و صنایع دستی نیزرشد نموده و روستائیان با پی بردن به ارزش خود و محل زندگی شان دیگر به شهرها مهاجرت نمی کنند.
معاون صنایع دستی کشور به حمایت ویژه دولت از هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و افزود: دولت با اعطای تسهیلات یکصد میلیون ریالی برای رونق و ترویج صنایع دستی از تولیدکنندگان حمایت می کند.
نامور توسعه فروشگاه و نمایشگاه های صنایع دستی در داخل و خارج کشور را از برنامه های میراث فرهنگی برشمرد و گفت: با اقدامات خوب دولت یازدهم هم اکنون شاهد رشد 40 درصدی فروش صنایع دستی در خارج و افزایش 20 درصدی در داخل کشور هستیم.
وی با اشاره به رواج عروسک های غربی در فرهنگ اصیل ایرانی گفت: عروسک بخشی از هویت از دست رفته فرهنگ ماست که باید دوباره زنده شود.
معاون صنایع دستی کشور یادآور شد: بازپروری عروسک های بومی محلی برای کودکان بویژه در مناطق روستایی و محروم کشوردر حال اجراست و در این راستا کارهای خوبی انجام شده است.
وی همچنین به توانمندی خوب استان همدان در بخش صنایع دستی گفت: برندسازی شهرستانها یکی از طرح های دولت است که در آن صنایع دستی معروف هر منطقه برندسازی می شود.
نخستین اقامتگاه بوم گردی در روستای گردشگری ملحمدره از توابع شهرستان اسدآباد امروز با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد.
اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از نوآوری‌های دولت یازدهم است.
شهرستان اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/6993
خبرنگار: زهرازارعی** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.