جعفر هاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت سه هزار کودک کمتر از پنج سال با سرانه ماهیانه 748 هزار ریال با هماهنگی مراکز بهداشتی از این نهاد سبد غذایی دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه 47 هزار و 355 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند گفت: از این تعداد، 26 هزار و 346 نفر در روستا زندگی و از مزایای بیمه خدمات درمانی این نهاد استفاده می کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده استان همدان به پرداخت بیش از 57 میلیارد و 764 میلیون ریال در سرفصل بیمه خدمات درمانی مختص مددجویان دارای کارت بیمه کمیته امداد استان همدان اشاره کرد و گفت: مراکز مربوطه به بیمه شدگان کمیته امداد خدمات متفاوت ارائه می دهند.
هاشمی اظهار کرد: کمیته امداد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی همچون تامین لوازم بهداشتی، پرداخت فرانشیز، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان، رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه اجتماعی را در برنامه‌های اصلی و ماموریت های محوله خود قرارداده است.
وی بیان کرد: پرداخت بیمه های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی از دیگر خدمات درمانی ارائه شده به مددجویان است و بابت حق بیمه زنان سرپرست خانوار بیش از 114 میلیارد و 410 میلیون ریال به شعب تامین اجتماعی پرداخت شده است.
هاشمی اظهار کرد: کمیته امداد تلاش می کند با حمایت و همکاری خیران، مردم نیکوکار و مسئولان و بازدید از خانواده های مددجویان، مشکلات جامعه هدف را بررسی و تا حد امکان رفع کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون 340 بیمار نگهداری در منزل، 141 بیمار خاص و 424 بیمار صعب العلاج از خدمات این نهاد بهره مند می شوند که پرونده های ویژه برای آنان تشکیل شده و در اولویت کمک ها و مساعدت های بیمه ای و درمانی قرار گرفته اند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان حدود 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
1181/6993
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.