علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان جاده همدان - تویسرکان از مسیر گنجنامه مسدود می شود.
وی اضافه کرد: شهروندان در این فصل به جای تردد از این جاده سخت گذر از مسیر جایگزین همدان - جوکار- تویسرکان و بالعکس استفاده کنند.
وی با ذکر اینکه حدود 10 روز از بازگشایی این مسیر می گذرد بیان کرد: بارش باران و ذوب شدن برف های موجود در دامنه کوه موجب ریزش سنگ در داخل جاده و مسدود شدن این مسیر شده بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: با توجه به اینکه قسمتی از جاده به کوه و سمت دیگر جاده گاردریل نصب شده است با ریزش گل و لای و سنگ به سطح جاده، راه به طور کامل مسدود شد.
طالبی بیان کرد: ریزش سنگ به سطح جاده موجب بروز هیچگونه سانحه خطر آفرین نشده و به خودروهایی که در این مسیر گیر کرده بودند نیز توصیه شد به تویسرکان یا مرکز شهر بازگردند.
مسیر گنجنامه - تویسرکان 45 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن را گردنه تشکیل می دهد و این مسیر نسبت به همدان - جوکار - تویسرکان 40 کیلومتر کوتاهتر بوده به این منظور استقبال زیادی برای تردد از این جاده است.
جاده توریستی گنجنامه - تویسرکان به علت استاندارد نبودن، نداشتن شانه خاکی مناسب، قرار گرفتن در مجاورت پرتگاه و ارتفاع بالا نسبت به دره مجاور از جاده های حادثه خیز به شمار می رود.
همچنین هنگام ریزش برف، این جاده غیرقابل پاکسازی بوده و تردد از آن بواسطه وجود برف و لغزنده شدن سطح جاده امکان پذیر نیست لذا با ورود به فصل زمستان این مسیر مسدود شده و این محدودیت تردد تا فروردین ماه ادامه می یابد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.