سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش پراکنده و مقطعی باران هم اینک تمامی جاده های برون شهری این استان لغزنده اند.
وی اضافه کرد: رعایت سرعت مطمئنه ، رعایت فاصله طولی با خودروی مقابل و توجه به جلو هنگام رانندگی در این زمان بیشتر توصیه می شود.
به گزارش ایرنا رئیس پلیس راه استان همدان اظهارکرد: 80 درصد از سوانح فوتی و جرحی استان همدان در سالجاری در هنگام بارش باران اتفاق افتاده است.
سرهنگ عزیزی افزود: به طور میانگین روزانه هشت تا 10 مورد سانحه در جاده های برون شهری این استان رخ می دهد که این آمار در روزهای بارانی به 50 مورد می رسد.
وی تاکید کرد: مهمترین علت بروز سوانح در زمان بارندگی رعایت نکردن سرعت مطمئنه است چراکه رانندگان در شرایط خشک و لغزنده بودن سطح جاده با یک سرعت تردد می کنند.
وی گفت: این در حالی که به علت بارش باران و لیز و لغزنده شدن سطح جاده سیستم ترمز دیرتر عمل کرده و باید برای پیشگیری از برخورد با خودروی جلویی ضمن تردد با سرعت مطمئنه فاصله طولی را نیز رعایت کرد.
طبق قانون در صورت تردد خودرو با سرعت 15 کیلومتر در ساعت باید فاصله آن با خودروی جلویی در هنگام خشک بودن سطح جاده یک برابر طول وسیله نقلیه، هنگام بارندگی 2 برابر طول وسیله نقلیه و هنگام ریزش برف سه برابر وسیله نقلیه باشد و فاصله طولی با افزایش سرعت خودرو باید افزایش یابد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.