احمد کیانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به مستهلک بودن تعدادی از آمبولانس های موجود که باعث بروز مشکلاتی در زمینه ماموریت های مربوطه می شد سال گذشته سه دستگاه آمبولانس بنز با تجهیزات کامل و 2 دستگاه تویوتا در مجموع به ارزش 19 میلیارد ریال به فوریت های پزشکی این شهرستان اهدا شد.
وی افزود: همچنین به منظور توسعه خدمات ایمنی در بخش جاده ای شهرستان در دولت تدبیر و امید، مرکز فوریت های پزشکی شهر گیان که از مراکز گردشگری و پرتردد جاده ای است با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال احداث و با اختصاص یک دستگاه آمبولانس جدید مورد بهره برداری قرار گرفت.
کیانی گفت: در سال گذشته یک هزار و 468 مورد ماموریت های امداد رسانی توسط این مرکز صورت گرفت که 401 مورد آنها مربوط به سوانح تصادف ، 218 مورد حوادث غیر مترقبه و 849 مورد مربوط به بیماری بوده است.
وی افزود: شهرستان نهاوند محل عبور مرکز به غرب کشور است که با تردد بالای وسایل حمل و نقل به ویژه در ایام اربعین حسینی باعث بروز تصادفات جاده ای و خسارات مالی و جانی می شود که این امر نیاز بیشتر شهرستان را به ایجاد پایگاههای امدادی بیشتر کرده است.
51 پایگاه فوریت های پزشکی در استان همدان شامل 20 پایگاه شهری، 30 پایگاه جاده ای و یک اورژانس هوایی است که در طول سال فعال است.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.