به گزارش ایرنا احمد توصیفیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه رشد اشتغالزایی با ایجاد اشتغال پایدار ثمر بخش خواهد بود افزود: مهارت آموزی روستاییان و اجرای طرح های آموزشی از برنامه های مهم دولت در زمینه اشتغال است.
وی اظهار کرد: همچنین اجرای طرح هر کار جدید یک مهارت و هر روستا یک محصول از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید در آینده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 62 نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری در استان برگزار شده است گفت: همچنین 123 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که حاصل آن 850 مصوبه است.
توصیفیان افزود: پرداخت 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به 6 هزار و 114 نفر از فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان است.
به گفته وی سال گذشته 10 هزار شغل جدید و بیمه شده جدید در زمینه مشاغل خانگی و خرد در استان همدان اضافه شده است.
وی تحویل 97 درصد تعاونی مسکن مهر به تعداد چهار هزار و 707 واحد مسکونی در چهار سال را از دیگر برنامه های در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، آموزش 18 هزار و 482 نفر در زمینه ایمنی و بهداشت کار و حوادث و 10 هزار و 353 مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار را از دیگر برنامه های دولت در استان همدان عنوان کرد.
توصیفیان ادامه داد: افزایش نرخ دستمزد کارگری سه تا چهار درصد بیش از نرخ تورم در این دولت انجام شده است و 2 برابر شدن حق مسکن و تعلق گرفتن پایه سنوات از سال 92 صورت گرفته است.
وی افزود: دولت و ملت در کنار هم باید فضای کار و اشتغال را بهبود بخشند و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است همه موظف هستیم از کارگران حمایت کنیم چراکه حمایت از تولید داخلی و اشتغال به یکدیگر گره خورده اند.
وی با بیان اینکه امروزه کارگران آماده هستند تا تولیدات ملی را افزایش دهند تاکید کرد: مردم باید از تولید داخل حمایت کنند و خرید کالای ایرانی باید به یک ارزش تبدیل شود.
به گفته مسئولان نرخ بیکاری در همدان تک رقمی است.
پنجم تا 11 اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده است.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.