به گزارش ایرنا عباس صوفی عصر چهارشنبه در نشست با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه برخی از مدارس فوتبال به صورت غیرقانونی و بدون استانداردهای روز فوتبال فعالیت دارند و افزود: باید نسبت به برخورد با آنها اقدام قانونی شود.
وی اضافه کرد: برخورد قاطع با متخلفان در ایجاد مدارس فوتبال غیرقانونی رویکرد دوره جدید ریاست هیات فوتبال استان همدان است.
وی بیان کرد: از آنجا که آموزش و پرورش از زیرساخت های ورزشی در فوتبال برخوردار است، انتظار داریم اجازه فعالیت در این عرصه به مربیان فاقد صلاحیت داده نشود.
صوفی تاکید کرد: تمامی مجوزهای فعالیت مدارس فوتبال را هیات فوتبال استان همدان صادر می کند و سایر مدارس فوتبال فاقد صلاحیت قانونی هستند.
وی در ادامه با اشاره به تعامل همه جانبه با آموزش و پرورش در راستای استعدادیابی گفت: همدان از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان مرکز نخبه پرروی تعیین شده است و باید از این ظرفیت مهم در راستای پرورش و شکوفایی استعدادها استفاده شود.
وی افزود: آموزش و پرورش در این راستا می تواند کمک شایانی به هیات فوتبال استان داشته باشد و دانش آموزان نخبه در فوتبال را به سمت پرورش و شکوفایی سوق دهد.
صوفی بر استعدادیابی داوران، تعیین مسئول انجمن های فوتبال مناطق 19 گانه آموزش و پرورش به عنوان نمایندگان هیات فوتبال استان، برگزاری کلاس های دانش افزایی مربیگیری و داوری و تشکیل تیم بانوان و توسعه فوتسال بانوان تاکید کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه امکانات نرم افزاری را در اختیار هیات فوتبال همدان قرار می دهیم گفت: اجازه فعالیت به مربیان غیرمجاز در تمرین و مسابقات فوتبال داده نخواهد شد.
عبدالله جعفری با اشاره به اینکه مدارک مربیگری را هیات فوتبال استان همدان صادر می کند اظهار کرد: نظارت بر عملکرد مربیان و نیز تشخیص صلاحیت آنها نیز برعهده هیات فوتبال است.
وی بیان کرد: امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را در اختیار هیات فوتبال قرار می دهیم تا به بهترین شکل لازم تعامل در راستای توسعه ورزش فوتبال شکل بگیرد.
رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال همدان نیز در این نشست گفت: هم اکنون چند مدرسه واقعی فوتبال پایه در همدان فعالیت دارند و تعدادی مدارس فوتبال بازاری که نگاه کاسب گرایانه دارندوجود دارد که باید جمع آوری شود.
بابک صمدیان افزود: افرادی که صلاحیت ندارند نباید مجوز فعالیت داد چراکه برخی از آنها می خواهند به نحوی قانون را دور بزنند.
رئیس کمیته داوران هیات فوتبال همدان نیز گفت: آموزش و پرورش منبع غنی از ورزش است و باید از ظرفیت های این نهاد دانش آموزی به نحو احسن استفاده کرد.
محمدرضا جابری افزود: آموزش و پرورش پایه گذار حرکت بچه ها است اما تاکنون بهره برداری موثر از توانمندی این نهاد نشده است و با این حال باید از این مرکز استعدادیابی استفاده بهینه صورت گیرد.
در این نشست مقرر شد ورزشگاه الوند به عنوان مرکز مشترک در تعاملات آموزش و پرورش و هیات فوتبال در راستای نخبه سازی و نخبه پروری فوتبال و نیز دوره های آموزشی و مدرسه فوتبال مورد بهره برداری قرار گیرد.
استان همدان 20 مدرسه فوتبال دارد که 5 هزار فوتبالیست زیر 14 سال در آن فعالیت می کنند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.