نادر پیرتاج روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز چهارشنبه با رشد ابر احتمال بارش پراکنده و در برخی ساعات نیز وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده جوی آرام، آفتابی و بدون بارندگی بر استان همدان حاکم است گفت: هوای همدان در این مدت بهاری شده و تا چند درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
پیرتاج افزود: گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک ترین نقطه، گل تپه با سه درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی ادامه داد: جمع بارش های سال زراعی امسال (مهرماه سال گذشته تا امروز) در همدان به 265 میلی متر رسید که نسبت به سال گذشته چهار درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 9 درصد افزایش نشان می دهد.
پیرتاج گفت: بیشترین بارش های سال زراعی مربوط به تویسرکان با 486 میلی متر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 36 درصد افزایش داد.
به گفته وی کمترین بارش ها نیز مربوط به کبودراهنگ با 252 میلی متر که نسبت به سال گذشته 14 درصد و نسبت به بلند مدت 11 درصد افزایش دارد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/ 6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.