به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سرهنگ نورخدا شاکرمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه انقلاب ما پدیده قرن بود و شرق و غرب را به چالش کشید، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، حکومت و تفکر دیگری به نام مردم سالاری دینی ارائه داد که از سال 42 رقم زده شد.

وی با اشاره به اینکه عمر نهضت از سایر انقلاب‌ها همچون کودتا و شورش طولانی‌تر است، افزود: ارتش دژی در مقابل عناصر بیگانه بوده و لازم و ملزوم است برای اینکه از حریم کشور دفاع کند.

شاکرمی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با بینش سیاسی‌ای که داشتند پی بردند ارتش و بدنه آن تربیت یافته مکتب عاشورای حسینی هستند و از این رو ارتباطاتی را از طریق برخی سران قابل اعتماد همچون شهید صیاد شیرازی با ارتش برقرار کردند.

وی با اعلام اینکه وقوع انقلاب اسلامی سبب تعطیلی حیات خلوت استکبار شد ولی متاسفانه تعدادی در داخل بحث تجزیه طلبی را در دستور کار قرار دادند، عنوان کرد: تجزیه ایران به 5 استان و تشکیل اتحاد خلق عرب، اتحاد آذربایجان غربی، شرقی و ترک زبانان مسائلی بود که در ابتدای انقلاب برای کشور رقم زده شد.

فرمانده تیپ زرهی 316 پادگان شهید قهرمان بیان کرد: در زمان جنگ به سبب اینکه ارتش از انضباط و انسجام خاصی برخوردار نبوده و فرمانده کل قوا بنی صدر بود وحدت و انسجام مناسبی در ارتش وجود نداشت و اگر اعتقاد نیروهای مسلح و مردم نبود نمی‌شد در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: اینکه برخی بر این باورند جنگ ایران و عراق براساس نیروهای احساسی بود برداشت غلطی است چراکه نیروهای مسلح براساس تدبیر، تفکر، تاکتیک‌های جنگی، مطالعات، ایثار و شهادت در برابر دشمن ایستادگی کردند.

شاکرمی با بیان اینکه در ایام جنگ 33 عملیات برون مرزی و 32 عملیات درون مرزی توسط نیروهای مسلح انجام شد، گفت: دو ماه بعد از جنگ تیپ شهید قهرمان در 15 دی 59 نخستین عملیات کلاسیک را در منطقه هویزه در قالب لشکر 16 زرهی گروه رزمی 37 انجام داد که در آن عملیات گروهی از دانشجویان پیرو خط امام عملیاتی را انجام می‌دهند که بعد از جنگ جهانی دوم به نبرد تانک‌ها معروف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتش برابر اصل 143 قانون اساسی مراقبت و پدافند از مرز را بر عهده دارد، اظهار داشت: محیط پیرامونی کشور 8000 کیلومتر بوده و با 15 کشور همسایه است که این مرزها نیازمند حراست و مراقبت دارد.

فرمانده تیپ زرهی 316 پادگان شهید قهرمان عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها تغییر کرده و برمبنای موقعیت زمانی خواهد بود استکبار روش جنگی خود را تغییر داد که بر این اساس در داخل کشور دکترین خود را براساس تغیرات جدید به روز کردیم.

وی با اشاره به اینکه ارتش در راستای چابک‌سازی، تحرک و ارتباطات اقداماتی مناسبی داشته است، اظهار داشت: نیروهای مسلح ارتش، سپاه پاسداران، نیرو انتظامی و مرزداری با دشمن شناسی دقیق، ولایتمداری، بصیرت، آگاهی، توانمندی، هوش و آموزش بالا چشم به اشاره مقام عظمای ولایت دارند و هر گونه تهدید زمینی، دریایی و هوایی را رصد و جواب کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.

شاکرمی با تاکید بر اینکه محور اقتدار کشور رهبر توانمند و نیروهای مسلح هستند که اقتدار را به رخ جهانیان می‌کشند، گفت: در ناامن‌ترین منطقه جهان ایران به عنوان کشور امن محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه تولید اصلی ارتش، امنیت است چون امنیت زمینه توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی را فراهم می‌کند، گفت: این مایه افتخار است که امنیت را فراهم کرده و به مراکز علمی، اقتصاددانان و بازاریان قول می‌دهیم شرایط امنی برای مردم ایجاد کنیم.

فرمانده تیپ زرهی ٣١6 پادگان شهید قهرمان تصریح کرد: در تولید تجهیزات، انواع تانک‌ها، ناوها، رادارها، موشک‌ها، شبیه‌سازها، خودروهای تاکتیکی و در بحث تولید قطعات خودرویی با تدابیر فرماندهان گذشته و فعلی اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتش ایده محور است و اعتقاد داریم ارتش ایده محور تجهیزات محور را از بین‌می‌برد چون ایده و اعتقاد مهم است، اظهار داشت: یکی از اصولی که باید در مراکز نظامی رعایت شود پدافند غیرعامل است، در چند سال اخیر کشور هم به این امر مهم رسیده و جلساتی در استان برای پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.

شاکرمی بیان کرد: در سیستم خود طرح‌هایی داریم و منطقه مشخص شده ‌که اگر پادگان مورد تهدید هوایی قرار گیرد از نظر ارتباطی، موتور برق و سایر موارد پیش‌بینی لازم صورت گرفته است.

وی درباره توان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: آنهایی که در اتاق فکر کشورهای استکبار نشسته و طراحی می‌کنند کسانی هستند که اطلاعات به روز دارند، این کارشناسان اعلام می‌کنند ارتش و نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی و قدرت قرار دارند.

شاکرمی با اعلام اینکه اگر هوشمندی رهبری و آمادگی نیروهای مسلح نبود بعد از عراق، ایران در دستور کار استکبار برای حمله قرار گرفته بود، تصریح کرد: ادواتی که در پادگان زرهی شهید قهرمان وجود دارد به روز بوده و اگر مردم و رسانه‌ها آنها را ببینند به نیروهای مسلح بیش از پیش افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618826
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.