فرزاد تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‎ساز در مناطق آموزشی استان همدان با حضور خیران و نیکوکاران عرصه مدرسه‌سازی در حال برگزاری که اوایل اردیبهشت ماه جشنواره نوزدهم به صورت استانی همراه با تجلیل از خیران و فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

وی افزود: در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که سال گذشته برگزار شد خیرین مبلغی حدود 27 میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس متعهد شدند که با افزایش 40 درصدی کمک‌ها مواجه بودیم که امیدواریم در جشنواره نوزدهم نیز شاهد مشارکت بیشتر خیران باشیم.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به بهره‌مندی مناطق محروم استان از اعتبارات بنیاد برکت در امر مدرسه‌سازی بیان کرد: بنیاد خیریه برکت تأمین منابع اعتباری مورد نیاز 33 مدرسه را در استان همدان متعهد شده بود که از این تعداد 25 مدرسه تحویل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: سه مدرسه نیز با اعلام رسمی بنیاد برکت آماده بهره‌برداری است و چهار مدرسه دیگر نیز در سطح روستاها و مناطق محروم استان در حال ساخت است.

تیموری با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 مقاوم‌سازی مدارس مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر  65 درصد مدارس استان همدان بازسازی و نوسازی شدند در این راستا تعمیر و تجهیز تمام مدارس نیازمند کمک خیران فعال در این عرصه و تخصیص اعتبار است.

وی با اشاره به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان اظهار داشت: سال گذشته سیستم گرمایشی 56 مدرسه با 539 کلاس در استان استانداردسازی شد و سیستم گرمایشی آنها به شوفاژ و رادیاتور تبدیل شده است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تصریح کرد: در سطح استان همدان سیستم گرمایشی یک هزار و 560 مدرسه معادل 65 درصد مدارس شوفاژ، 249 مدرسه حدود 10 درصد کل مدارس سیستم نفت‌سوز و بخاری کاربراتور استاندارد و 480 مدرسه معادل 25 درصد مدارس با بخاری گازی گرمایش می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611810
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.