به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد باقر حسینی‌سیر بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تجلیل از مقام و جایگاه شامخ سید شهیدان اهل قلم، اظهار داشت: شهید آوینی به دلیل فرهیختگی و اخلاص خاصی که داشت توانست به کمالات ویژه‌ای دست یابد.

 وی افزود: آثار تولید شده توسط شهید آوینی موثر و کارآمد هستند که با محتوائی ارزشمند در قالبی ویژه و نو ارائه شدند به همین دلیل نیز از اثر بخشی خوبی در جامعه برخوردار بودند.

رئیس حوزه هنری همدان با تاکید براینکه حوزه هنری سعی دارد از مباحث ریشه‌ای در عرصه فرهنگ و هنر غفلت نکند، بیان کرد: در فضای کنونی ضرورت دارد راه شهید آوینی در عرصه فرهنگ و هنر را دنبال کنیم و در نشست‌ها و کارگاه‌های خود افرادی را پرورش دهیم که به کمال انسانی و اسلامی نزدیک شوند.

وی با اشاره به تلاش حوزه هنری برای ترویج آثار این نهاد در بین مخاطبان به ویژه در بخش مکتوب، عنوان کرد: در بخش تولیدات باید کیفیت آثار بالا رفته و قالب کارها نیز تقویت شوند.

حسینی سیر درباره دانشنامه مشاهیر نیز گفت: تولید این اثر فاخر نیز به مراحل خوبی رسیده و تا کنون 33 اثر در کنار 15 اثر قبلی در مرحله آماده سازی و چاپ قرار دارند که مربوط به بخش‌های اول و چهارم دانشنامه هستند.

وی با تاکید بر برگزاری نشست‌های تخصصی تدوین دانشنامه با حضور اساتید کشوری واستانی، ابراز کرد: شیوه‌های جدیدی برای دانشنامه نویسی ایجاد شده است که ما برای پرهیز از تکراربا همکاری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اقدام به تنظیم روزشمار انقلاب اسلامی و دفاع دمقدس کرده‌ایم.

رئیس حوزه هنری همدان اظهار داشت: برای تدوین دانشنامه به اعتباری بیش از یک میلیارد تومان نیاز است و تا کنون نیز 600 میلیون تومان برای آثار چاپ شده از این طرح، هزینه شده است.

وی درباره دیگر برنامه‌های حوزه هنری همدان بیان کرد: ما ضمن حفظ تداوم کارگاه‌ها و نشست‌ها که توان خاصی می‌طلبد تلاش داریم تا در کارگاه‌ها وتولیدات هنری و ادبی خود به ورطه  تکرار نیفتیم.

حسینی سیر گفت: هرسال تلاش کردیم با دقت و توان بسیار خلاقیت خانه سینما وعکاسان و همچنین دیگر عرصه‌ها را افزایش دهیم چرا که مخاطبان ما  عموما کودکان، نوجوانان وجوانان به همراه پیشکسوتان هستند که در دوره‌ها و کلاس‌ها حضور می‌یابند.

وی ابراز کرد: امسال در تلاشیم با همکاری آموزش و پرورش نفرات برتر در جشنواره‌های فرهنگی هنر این سازمان را انتخاب کرده و آنها را آموزش دهیم تا ضمن بهره‌مندی از کلاس‌ها در جامعه موج آفرین شوند.

رئیس حوزه هنری همدان تصریح کرد: در بخش‌های دیگر نیز در تلاش هستیم تا بیش از گذشته از در کنار استفاده از اساتید استانی، از ظرفیت اساتید و پیشکسوتان کشوری به صورت ماهانه و فصلی در جلسات آموزشی استفاده کنیم.  

وی درباره وضعیت خانه فیلم بلند حوزه هنری همدان نیز عنوان کرد: امسال می‌خواهیم این بخش را که در 10 سال گذشته فعالیت داشته وموفق به برگزاری 425 جلسه شده است با حفظ جلسات فصلی ، برگزاری آن را به انجمن سینمای جوان همدان واگذار کنیم.

حسینی سیر با اشاره به برگزاری مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان ‌افزود: این برنامه که با همت حوزه هنری و انتشار "کتاب دا" آغاز شد با معرفی کتاب‌های"پائی که جاماند"، نورالدین پسر ایران" و" دختر شینا" ادامه یافت تا اینکه به تولید و معرفی چهار اثر از خانم ضرابی زاده و آقای حمید حسام رسید.

وی اظهار داشت: برگزاری این مراسم در همدان و رونمائی از تقریظ مقام معظم رهبری بر این چهار اثر ظرفیت خوبی را در استان ایجاد کرد به همین دلیل نیز با ارسال نامه‌ای به استانداری همدان درخواست دادیم تا مرکزی برای نگارش تاریخ شفاهی استان و تربیت نویسندگان جدید با استفاده از نویسندگان مطرح این حوزه ایجاد شود.

رئیس حوزه هنری همدان گفت: علاوه بر اقدام ذکر شده در راستای معرفی بیشتر این چهار اثر به مردم، امسال با همکاری سپاه انصارالحسین(ع) برنامه‌ای برای معرفی و توزیع این چهار اثر در ایام نوروز طراحی و انجام شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611010
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.