به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری همدان، رضا زمانی با بیان اینکه آمار اقامت گردشگران در نوروز امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است افزود: مراکز گردشگری همدان در نوروز 96 حدود 36 هزار نفر بازدید کننده داشته است.
وی در خصوص طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی توسط امور جوانان جمعیت هلال احمر در ایام نوروز اظهار کرد: هلال احمر شهرستان با استقرار 54 امدادگر در هشت پست نوروزی در مبادی ورودی شهر همدان این طرح را اجرا و در این مدت به 118 نفر خدمات ارائه کرد.
زمانی با بیان اینکه هشت هزار نقشه راهنمای همدان توسط میراث فرهنگی همدان به گردشگران نوروزی در ایام نوروز امسال تهیه و توزیع شد اضافه کرد:مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در ایام نوروز با حضور در ساختمان یادمان عین القضات در کنار ستاد اسکان به طور مستمر بر مراکز گردشگری نظارت داشتند و پاسخگوی مراجعان بودند.
معاون فرماندار همدان با اشاره به شرایط جوی سرد و بارش های انجام شده در ایام نوروز خاطر نشان کرد: امداد رسانی به 480 دستگاه خودرو در جاده های منتهی به همدان، اسکان 150 نفر در راهدارخانه های اداره حمل و نقل جاده ای و اسکان موقت هفت هزار و 556 نفر در چادرهای هلال احمر از جمله اقدامات انجام شده در ایام نوروز امسال بود.
زمانی طرح ویژه نظارتی بر بازار و توزیع میوه نوروزی را از دیگر تسهیلات نوروزی عنوان کرد و افزود : سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی 10 هزار و 868 مورد بازرسی داشته که در این راستا یک هزار و 142 مورد پرونده تشکیل و حدود یک هزار و 27 مورد از این پرونده ها در تعزیرات حکومتی رسیدگی و صدور رای شده است.
وی اضافه کرد: همچنین با همکاری تعاون روستایی همدان و استفاده از 65 عامل توزیع در سطح شهرستان از 2 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال 955 تن میوه با نرخ مصوب دولتی توزیع شد که نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.
استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.
این استان به واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.
1181/2087
تنظیم کننده : زهرا پیرنیا ** انتشار: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.