به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: انتخابات پیش‌رو شرایطی فوق العاده حساس در داخل و خارج کشور است.

وی افزود: انتخابات امری است که به تمام اقشار جامعه مرتبط  است و حضور جدی و فعال مردم در این حماسه عظیم بسیار موثر و تعیین کننده است.

محمدی با اشاره به اینکه در امور جامعه تمامی مردم موظف هستند که به صورت جدی فعال باشند، گفت: مردم باید نسبت به انجام تکلیف خود در جامعه هوشیار باشند و به موقع وظیفه خود را انجام دهند.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: انتخابات در شرایط و اوضاع کنونی کشور ما یقینا جزو امور مهم جامعه است که تمامی مردم باید این بار سنگین  را به روی دوش کشیده و احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به ثبت نام افراد برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، بیان کرد: عده‌ای برای این دو انتخابات نامزد شده‌اند و وظیفه  مردم این است که فرد اصلح را انتخاب کنند چرا که دین اسلام دین شایسته سالاری است.

محمدی با اشاره به اینکه چند صد نفر برای انتخابات شوراها در همدان ثبت نام کردند، افزود: آیا همه  این افراد شایستگی و لیاقت عهده‌دار بودن مقامی را دارند، یا هدف کسب جایگاه، پست و کسب دارایی است ما باید بدانیم که این افراد برای آبادگری یا ویران‌گری آمده‌اند.

وی اظهار داشت: تمامی کسانی که عهده‌دار پست و مقامی هستند اگر پست خود را به انسان شایسته و عاقل‌تر از خود واگذار نکنند به خدا و خلق خدا خیانت کرده‌اند.

امام جمعه همدان با اشاره به انتخابات گذشته، بیان کرد: از شیطنت‌های این انتخابات این بود که افراد بسیاری ثبت نام کردند تا شورای نگهبان وقت تشخیص صلاحیت این افراد را نداشته باشد تا خیلی از افراد بدون شایستگی دارای پست و مقامی شوند.

محمدی با اشاره به موضوع تخریب  دیگران در بحث انتخابات، گفت: در انتخابات تخریب یک فرد یا کاندیدا تخریب جامعه و آرای مردم است که افرادی که مرتکب چنین خطایی می‌شوند مطمئنا به دنبال خدمت در راه رضای خدا نیستند.

وی تصریح کرد: اگر افراد آمده‌اند تا فضا را آلوده کنند تا حق به حق‌دار نرسد  آنهایی که در خود نمی‌بینند که بتوانند امانت دار خدا باشند قبل از تشخیص صلاحیت‌ها کنار بروند.

وی در رابطه با توطئه‌های ایجاد شده توسط دشمنان در آستانه انتخابات، بیان کرد: دشمنان مشغول ایجاد فتنه هستند و می‌خواهند با این جناح‌بندی‌ها و حزب‌گرایی‌ها در کشور ما و نیز با تخریب یکدیگر در انتخابات، زمینه  سوء استفاده دشمنان را ایجاد کنند  چرا که منافقین به دنبال کم رنگ کردن انتخابات و رای مردم هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به ترویج فساد در میان جوانان که توسط فضاهای مجازی ایجاد می‌شود، گفت: علی‌رغم وجود این خطرات برای جوانان ثبت‌نام و داوطلب بودن این جوانان در اعتکاف خود جای شکر دارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند دست‌ها را بالا برده و تسلیم آمریکا شویم، بیان کرد: امام (ره) فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است آمریکایی که حتی به توافقات خود در برجام عمل نکرد.

محمدی در رابطه با کشتار افراد بی‌گناه و مظلوم در سوریه و یمن، عنوان کرد: متاسفانه دنیا، دنیای ظلم است چرا که یونیسف عنوان می‌کند که در هر 10 دقیقه یک کودک در یمن کشته می‌شود.

وی افزود: اگر جوانان ما برای جهاد و دفاع  از حرم آل الله نرودند فردا داعش در ایران است پس باید قدردان این عزیزان مجاهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 607572
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.