علیمردان طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و خروجی مدلهای هواشناسی نشان دهنده نفوذ تناوبی امواج بارشی مدیترانه ای از فردا پنجشنبه به همدان است.
وی اضافه کرد: از فردا تا صبح جمعه هفته جاری بارش باران، ریزش برف در نقاط مستعد و ارتفاعات همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود سپس بارشها به صورت پراکند تا روز شنبه ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: با شروع هفته آینده با تقویت موج بارندگی از غرب و جنوب غرب به کشور از بعداز ظهر شنبه تا روز چهارشنبه ساعاتی باران و افزایش سرعت وزش باد و احتمال رعد و برق و تگرگ وجود دارد.
به گزارش ایرنا مدیرکل مدیریت بحران استان همدان بیان کرد: به طور حتم این هفته شاهد کاهش محسوس دمای هوای این استان خواهیم بود و با سرد شدن هوا احتمال ریزش برف در نیمه شمالی و مرکزی استان در روز چهارشنبه هفته آینده زیاد است.
طالبی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و بارش برف در گردنه ها و ارتفاعات از بعد از ظهر روز پنجشنبه و مجدد روزهای شنبه تا چهارشنبه هفته آینده احتمال اختلال و لغزندگی، و مه آلودگی در جاده های برون شهری زیاد است.
وی افزود: در برخی از نقاط مرکزی و جنوبی استان همدان علاوه بر بارش باران بتناوب در طول این هفته گاهی احتمال تگرگ و رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد نیز وجود دارد.
به گزارش ایرنا وی گفت: از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آینده با توجه به شدت یافتن بارش باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها، و در روز چهارشنبه احتمال بارش برف در نیمه شمالی و مرکزی استان همدان دور از انتظار نیست.
ریزش برف و برودت هوا در بهمن ماه سالجاری بیش از 340 میلیارد ریال به این استان خسارت وارد کرد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.