به گزارش ایرنا ناصرعارف عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد نامه و دلنوشته مجلد و رونمایی شده است.
وی با بیان اینکه یادواره شهدای کارمند 22 اسفندماه در استان برگزار خواهد شد ادامه داد: در صورت ثمربخشی پیگیری ها، مهمان این مراسم وزیر دفاع خواهد بود.
وی با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر چهار کتاب حوزه دفاع مقدس همدان افزود: وصیت نامه شهدا و کتاب 'درد شیرین' در این حوزه 17 اسفندماه رونمایی خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اشتغال فرزندان شاهد را یکی از چالش های اساسی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 2 هزار و 900 نفر از فرزندان شهدا جویای کار هستند که 10 نفر مدرک دکترا، 240 نفر مدرک کارشناسی ارشد و یک هزار و 300 نفر مدرک کارشناسی دارند.
وی ادامه داد: 25 درصد از ظرفیت اشتغال در دستگاه ها به بنیاد شهید اختصاص داشت اما حالا افراد باید در آزمون سنجش شرکت کنند و پذیرش شوند که امسال تنها آموزش و پرورش این آزمون را برگزار کرد.
عارف گفت: ایثارگران در شکوفایی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و صحنه های مختلف دفاع از دستاوردهای آن، نقش مهمی داشتند که اگر امروز در ایران امنیت، رفاه و آسایش دیده می شود به برکت خون شهدا است.
وی با بیان اینکه 22 اسفندماه در تقویم رسمی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است ادامه داد: تجلیل از جان گذشتگی آنها و اجازه ندادن برای نشستن غبار فراموشی بر یاد سلحشوران از مزایای این نامگذاری است.
وی تصریح کرد: 225 هزار شهید در کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده است که از این تعداد هشت هزار شهید به همدان اختصاص دارد.
عارف بیان کرد: همچنین در کشور 570 هزار جانباز و ایثار گر هستند که 17 هزار و 882 نفر جانباز به استان همدان اختصاص دارد و تعداد آزادگان کشور 43 هزار و 162 نفر است که یک هزار و 39 نفر در همدان است و در مجموع استان همدان، سه درصد از ایثارگران کل کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه استان همدان 443 شهید مفقود الجسد دارد اظهار کرد: آزمایشات دی ان ای تمامی خانواده های شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین استان انجام شده است.
عارف ادامه داد: همچنین استان همدان 221 شهید کودک و134 شهید نوجوان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و 252 دانشجو و یک هزار و 50 دانش آموز خانواده های شهدا و ایثارگران همدان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: هرساله بیش از 21 عنوان برنامه ملی و مذهبی و 500 یادواره شهدا در استان همدان برگزار می شود.
عارف افزود: 180 مورد از خاطرات والدین شهدا ضبط و ثبت شده و تا امروز 230 هزار سند مربوط به شهدا جمع آوری شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 13 هزار و 722 مورد بازدید و سرکشی از خانواده های شهدا صورت گرفته است.
وی گفت: در استان همدان 116مزار در 48 گلزار شهدا باقی مانده تا پرونده ساماندهی گلزار شهدا بسته شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: 2 فاز مجتمع فرهنگی، ورزشی ایثار تکمیل شده و مجتمع خدماتی، رفاهی نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری می شود.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.