هاشم صوفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف این نمایشگاه تبیین نقش روستاییان و عشایر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و همه افراد روستایی می توانند تولیدات خود را به نمایش بگذارند.
وی اظهار کرد: محصولات آماده شده برای ارائه به این نمایشگاه شامل فرش دستباف ، پته دوزی ، چرم ، مینا کاری ، لباس سنتی، ترمه دوزی، نقاشی روی شیشه، گلیم، خشکبار، آلوبخارا، گردو، رب گوجه فرنگی، موسیر و چند محصول دیگر است.
صوفی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای ارائه محصولات و خدمات به‌ طور مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده از اولویت‌های شعار سال و بیانات رهبر معظم انقلاب است.
بخشدار مرکزی اسدآباد اظهار گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم بحث توسعه زیر ساختی روستاها در اولویت برنامه‌ریزی‌های کلان قرار گرفت.
وی افزود: دستاوردهای دولت در روستاها و همچنین حمایت های بی شائبه دولت از روستاییان و عشایر بطور دقیق و صحیح به مردم اطلاع رسانی شود تا از برکات و ثمرات حرکات برنامه ریزی شده و هدفمند نظام مقدس جمهوری اسلامی مطلع شوند.
صوفی تصریح کرد: حضور در اینگونه نمایشگاه ها موجب شناسایی و معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم، بازی‌های بومی، پوشش‌های محلی، غذاها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، مشاهیر و کارآفرینان به دیگر هموطنان در سراسر کشور خواهد شد.
دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر از 15 دی ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
شهرستان اسدآباد با 99 روستا و110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/6993
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.