همچنان در رودخانه قوری‌چای شهرستان بهار تخلیه غیرمجاز نخاله‌های واحدها و کارگاه‌های سفال انجام می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اعلام کرد: همچنان در رودخانه قوری‌چای شهرستان بهار تخلیه غیرمجاز نخاله‌های واحدها و کارگاه‌های سفال انجام می‌شود.

به گزارش جماران، معصومه پارچیان در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این مطلب اظهار کرد: هنوز هم واحدها و کارگاه‌هایی هستند که زیر بار هزینه حمل نخاله‌ها نمی‌روند و راحت‌ترین راه برایشان تخلیه آنها در مسیر رودخانه است که اگر در گشت و کنترل‌ها چنین موضوعی رؤیت شود، حتماً برای توقیف خودرو با نیروی انتظامی هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: از طرفی سالیان گذشته سرمایه‌گذار بازیافت قالب‌های گچی را در شهرستان بهار به ویژه لالجین نداشتیم اما با پیگیری از طریق کارگروه مدیریت پسماند استان، سرمایه‌گذاری کارخانه بازیافت قالب‎‌های گچی در مجاورت شهرک صنعتی لالجین را بنا کرد اما هنوز ساخته نشده است.

پارچیان افزود: با این وجود این سرمایه‌گذار کارش را انجام می‌دهد و ضایعات واحدهای شهرک صنعتی لالجین را در محل واحد جمع‌آوری و دپو می‌کند و کم کم به کارخانه‌های سیمان انتقال می‌دهد تا به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار گیرد اما بخشی که قابل استفاده نیست را شهرداری به محل دفن نخاله‌های ساختمانی منتقل و دفن می‌کند.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های سفال در شهر لالجین نیز با شهرداری قرارداد دوره‌ای یا روزانه برای انتقال نخاله‌هایشان دارند. در مورد نخاله‌های ساختمانی هم همینطور است به طوریکه در جلسه با شهرداری مقرر شد زمانی‌که مجوز ساخت یا تخریب صادر می‌شود تعهدی مبنی بر انتقال ضایعات به محل دفن نخاله‌ها گرفته شود.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار، مشکل ما فقط بحث نخاله‌های ساختمانی نیست بلکه کارگاه‌های سفال شهر لالجین و واحدهای مستقر در شهرک صنعتی سفال هم زیر بار مدیریت هزینه‌های پسماند نمی‌روند و نخاله‌ها را در حاشیه راه‌ها و حریم رودخانه‌ها رهاسازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده این موضوع توسط گشت محیط زیست، راهداری و شهرداری بلافاصله با هماهنگی راهنمایی و رانندگی خودروی حمل نخاله توقیف خواهد شد، مطرح کرد: سال گذشته یکسری شهرداری لالجین پاکسازی رودخانه قوری‌چای را انجام داد و نخاله‌هایش را منتقل کرد اما باز هم به صورت غیرمجاز تخلیه صورت می‌گیرد هر چند مانند گذشته موضوع حاد نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.