رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از خرید مرغ های بالای ۲ کیلوگرم پرهیز کنند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان« مرغ سایز» یعنی مرغ های دارای وزن بین یک کیلو و ۶۰۰ تا ۲ کیلوگرم خریداری کرده و از خرید مرغ های بالای ۲ کیلوگرم پرهیز کنند.

به گزارش جماران، آرزو کاوه ئی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به طور معمول هدف از قرار گرفتن گوشت در برنامه غذایی تامین پروتئین و برخی از املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن به ویژه «آهن» است.

وی اضافه کرد: مصرف گوشت سفید به ویژه مرغ به علت دسترسی آسان به آن همواره مورد تاکید است اما طبق فرهنگی نادرست مصرف مرغ های درشت ارجحیت دارد بنابراین خانواده ها هنگام مراجعه برای خرید معمولا مرغ درشت را انتخاب می کنند.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی استان همدان اظهار داشت: درشت شدن مرغ ناشی از بالا بودن زمان و طول دوره پرورش آن است همچنین متعاقب آن میزان «آنتی بیوتیک» مصرفی هم افزایش می یابد بنابراین توصیه می شود همواره هنگام انتخاب و خرید، مرغ های بین یک کیلو و ۶۰۰ گرم تا ۲ کیلوگرم انتخاب شوند.

کاوه ئی با بیان اینکه «مرغ های سایز» در بهترین شرایط سلامت هستند افزود: مرغ هایی که بیشتر از این دوره زمانی پرورش یافته و درشت می شوند احتمال باقی ماندن مقادیر زیادی از آنتی بیوتیک ها در گوشت آنها زیاد است.

وی اضافه کرد: مرغ هایی با وزن بیش از ۲ کیلوگرم دارای چربی بیشتری هستند در حالیکه توصیه همیشگی کارشناسان حوزه تغذیه، کاهش مصرف چربی در رژیم غذایی  است و تفاوتی ندارد این چربی متعلق به گوشت قرمز یا سفید باشد.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تولید مرغ با وزن کمتر به علت سبکی و قسمت پایین نسبت به مرغ های سنگین وزن، سبب بالا رفتن توان خرید اقشار مختلف و کم درآمد جامعه می شود.

کاوه ئی ادامه داد: با توجه به اینکه آنتی بیوتیک ها بیشتر در بافت چربی ذخیره می شوند، کاهش سن کشتار  باعث کاهش توده چربی ذخیره شده در بافت های مرغ می شود و این مساله در ماندگاری کمتر آنتی بیوتیک ها موثر است.

وی گفت: مرغ هایی دارای وزن کم به طور حتم چربی کمتری دارند در نتیجه مقدار آنتی بیوتیک موجود در بافت آنها نیز کم است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: استفاده بالای چربی سبب افزایش ابتلا به بیماری های غیرواگیر می شود بر این اساس در صورت مصرف مرغ های درشت میزان دریافت چربی در بدن بالا می رود و نتیجه مصرف چربی بی رویه، اضافه وزن، چاقی، اختلالات چربی های خون و غیره است.

کاوه ئی تاکید کرد: کاهش چربی درون لاشه و قسمت های دور ریز مرغ، فوایدی نظیر طعم لذیذ و خوش پخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و صرفه اقتصادی برای خانوارها دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.