داریوش صفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متخلفان اقدام به عرضه پودرتقلبی و شوینده های تقلبی در سطح شهر کرده بودند که با هوشیاری بازرسان شناسایی و پرونده در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

وی بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا میزان بازرسی‌ها برای پیشگیری از بروز تخلف افزایش یافته و از ۱۲۰ مورد در فروردین سال گذشته به ۴۰۰ مورد در فروردین امسال و تعداد پرونده‌های تشکیل شده نیز با ۱۰ درصد افزایش به ۳۰ فقره رسید.

صفاری اضافه کرد: ارزش پرونده های تشکیل شده نیز از ۱۴۸ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در فروردین ۹۹ رسید که سازمان صنعت، معدن تجارت این استان از نظر حجم ریالی کشفیات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اقلام آرایشی و بهداشتی، دارو، سیگار، اقلام خوراکی، لاستیک و قطعات یدکی خودرو بیشترین میزان کشفیات را به خود اختصاص دادند و این پرونده‌ها در تعزیرات در دست بررسی هستند.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از اول اسفند سال گذشته تا پایان فروردین امسال موفق به کشف ۶ هزار لیتر اتانول تقلبی، یک هزار و ۹۲۰ لیتر شوینده تقلبی، چهارهزار و ۲۶۰ عدد ژل و مواد ضدعفونی کننده شدند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: ۱۵ هزار عدد ژل احتکار شده به همراه ۱۴ هزار جفت دستکش لاتکس نیز در این مدت زمان کشف و با نظر مقام قضایی توزیع شد.

صفاری اظهار داشت: علاوه بر کشف اقلام تقلبی و قاچاق، سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان نیز گام هایی برداشته و با همکاری ۳۰ واحد تولیدی این استان ۴۱۸ هزار عدد ماسک تولید شد.

وی افزود: چهار واحد تولید دستکش نیز در این مدت زمان فعال شدند به گونه ای که بازار تقاضا برای دستکش اشباع شده است همچنین با نظر معاونت غذا و دارو همدان سه هزار و ۲۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده ۱۲۰ گرمی، پنج هزار و ۵۰۰ محلول ۶۰ گرمی و ۱۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده با حجم بزرگ تولید و بین کارخانه ها، مغازها و ارگان های تولیدی توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.