فریبرز نیاستی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرکز جامع سرطان همدان در پنج بلوک و زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز ۱۵۰ میلیارد تومان شامل تامین ۵۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی و نیمی دیگر توسط بنیاد فرشچیان از سال ۹۷ آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح هم اینک ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: راه اندازی مرحله نخست این طرح با هدف بهره برداری از ۲ دستگاه شتاب دهنده برای تیرماه پیش بینی شده بود که بهره برداری از آن به شهریور موکول شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: تاکنون ۵۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده که ۲۸ میلیارد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و مابقی توسط بنیاد فرشچیان تامین و پرداخت شده است.

نیاستی ادامه داد: برای خرید ۲ دستگاه شتاب دهنده ۱۵ میلیارد تومان پرداخت و هزینه شده و هم اینک هزینه خرید این دستگاه‌ها به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی همدان و منطقه غرب کشور را از اهداف کلان این طرح دانست و گفت: مرکز جامع سرطان همدان شامل بخش‌هایی نظیر همراه سرا بیماران سرطانی، یُد درمانی و دیگر بخش‌های مورد نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال منابعی از محل اعتبارات داخلی دانشگاه برای شتاب بخشی به این طرح پیش بینی شده همچنین پزشکی سلامت و توریسم سلامت برای مرکز جامع سرطان همدان مطرح است.

نیاستی درباره آخرین وضعیت بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب ملایر نیز گفت: این مرکز ۱۰۰ درصد خیر ساز بوده و از سال ۹۷ یعنی زمان آغاز اجرای طرح تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: اعتبار کلی پیش بینی شده برای ساخت این بیمارستان ۵۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و امید می‌رود تا سال ۱۴۰۱ بتوان آن را برابر با استانداردهای روز تکمیل و بهره برداری کرد.

نیاستی یادآوری کرد: عملیات اجرایی بیمارستان اکباتان شهر همدان از ۱۲ سال پیش با پیش بینی ۳۴ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد که تاکنون با هزینه ۲۴ میلیارد تومان اعتبار به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده و تکمیل آن نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.