‍ قدرت الله ولدی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ستاد شهرستانی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ملایر اظهار داشت: این شهرستان در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس سنگ‌تمام گذاشته است.

وی با اشاره به شهادت حُزن‌انگیز سردار «حاج قاسم سلیمانی» آن را واقعه‌ای سنگین خواند و افزود: از نخستین روز شهادت سردار دل‌ها تا چهلم آن شهید بزرگوار، حدود ۴۰۰ برنامه متنوع در سطح شهرستان ملایر با همکاری ستاد مربوطه برگزار شد.

فرماندار ویژه ملایر به نام‌گذاری بلوار سلامت ملایر به نام شهید «حاج قاسم سلیمانی» و مکان‌های بسیاری در این شهرستان به نام این سردار بزرگ اسلام اشاره و بیان کرد: سال گذشته با هماهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر تمامی نامگذاری اماکن و بلوارها به نام یکی از شهدای ملایر مزین شد.

ولدی ادامه داد: در همین رابطه ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر نیز به نام شهید شاخص شهرستان سردار شهید «حاج مرتضی روحیان» نام‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بازدیدها و سرکشی‌های مستمری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به صورت هفتگی و با حضور مدیران انجام شد، همچنین برگزاری یادواره شهدای ارتش با محوریت شهدای خلبان با حضور مسوولان ارشد کشوری و پخش زنده از رسانه ملی را از شاخص‌ترین برنامه‌های سال گذشته برشمرد.

معاون استاندار همدان به کمک ۵۰ میلیون تومانی استاندار همدان به خانواده شهید غلامی برای تکمیل مسکن آنان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌های تدوین شده مقرر شد هر مدیر دستگاه اجرایی پیگیر مسایل، مشکلات و نیازهای چهار خانواده شهید و ایثارگر باشد و نسبت به بررسی و گزارش این مشکلات اقدام کنند.

ولدی اجرای برنامه «از عاشورا تا مدافعان حرم» همزمان با هفته بسیج، برنامه صبحگاه مشترک با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی به‌ویژه گروه رزمی مهندسی ۴۳ امام علی(ع)، عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان، برپایی میز خدمت و مسابقه کتاب‌خوانی زندگی‌نامه شهید بابایی و شهید صیاد شیرازی را دیگر برنامه‌های سال گذشته در ملایر عنوان کرد.

وی همچنین امنیت و آرامش کنونی کشور و پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی را مرهون خون پاک شهدا و رشادت آنان در هشت سال دفاع مقدس دانست.

ارزش‌های دفاع مقدس به درستی تبیین شود 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان نیز گفت: در سه دهه اخیر پس از انقلاب اسلامی، دچار چالش‌های مختلفی شده‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم ‏ارزش‌های دفاع مقدس و روحیه فداکاری را به درستی در جامعه تبیین کنیم.‏

سردار مهدی ظفری با تاکید بر اینکه این آسیب‌ها باید شناسایی و رفع شود اظهار داشت: در این مسیر باید روحیه دفاع از ارزش‌ها را به آحاد جامعه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه برای تشکیل حکومت جهانی اسلامی انقلاب کردیم و همه در این زمینه مسوول هستند افزود: سردار سلیمانی نمونه بارز یک فرد انقلابی و مخلص با اندیشه‌های بزرگ و متعالی بود و از تهدیدها بهترین استفاده را می‌کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان بُعد نگاه شهید سردار سلیمانی را دارای افقی جهانی دانست و افزود: او هرگز درگیر مسایل کوچک داخلی و حزب‌های چپ و راست نبود و مخلصانه در مسیر ولایت حرکت کرد و همه اقشار با هر گرایشی را مُرید خود ساخت.

سردار ظفری خطاب به مدیران تاکید کرد: مدیران باید از داشتن نگاه تقابلی به یگدیگر پرهیز کنند و ید واحده باشند و هرگز در صفوف خود جای خالی برای رخنه دشمنان ایجاد نکنند.

وی گفت: هر کدام از شهدای این شهرستان دنیایی از رمز و راز هستند که باید به کشور شناسانده شوند و رتبه این شهدا نشان از خلوص، درجه تعالی روحی و ارتباط عاشقانه آنان با خداوند دارد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه به نام هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.